ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
האזרחים לא מפחדים

המחאה באיראן ממשיכה: שוטרים נהרגו כולל אימאם בכיר

המחאה באיראן נמשכת זה כחודשיים, ולמרות הניסיונות של משמרות המהפכה לדכא אותה בדרכים אלימות, היא מסרבת לגווע. אתמול ציינו המפגינים את היום ה-40 למותה של אחת המפגינות שנהרגו בראשית המחאה. אזרחים השתלטו על רכב משטרתי בעיר כראג', וביצעו לינצ' בשוטרים שהיו בו

המחאה באיראן ממשיכה: שוטרים נהרגו כולל אימאם בכיר
ההפגנות באיראן נגד המשטר צילום: Iran International

כתבי אישום הוגשו נגד כ-2,000 עצורים בהפגנות המחאה באיראן נגד המשטר האיראני, ורבים מהם צפויים לעונש מוות. עם זאת, הצעד אינו מרתיע את המפגינים ואף גורם להגברת הזעם והלהבות. בסוף השבוע שעבר הזהיר מפקד משמרות המהפכה האיראניות את האזרחים שלא להשתתף בהפגנות, ואיים כי "היום הוא היום האחרון של המחאה", תוך רמיזה שהדיכוי יהיה קטלני במיוחד ולמחרת איש לא יעז לצאת ולהפגין. עם זאת, האזרחים ממשיכים לצאת ולהפגין.

בשונה מפעמים קודמות, משמרות המהפכה נזהרים הפעם שלא להרוג מפגינים במספרים גבוהים מדי, וזאת בשל העובדה שהמחאה פרצה מלכתחילה בגלל הרג של אזרחית בידי כוחות הבטחון, ולאחר כל מקרה של הרג היא רק מוסיפה להתגבר.

אתמול ציינו המפגינים את היום ה-40 למותה של אחת המפגינות שנהרגו בראשית המחאה, ובהתאם לכך ההפגנות היו סוערות הרבה יותר, וכללו עימותים פיזיים קשים בין מפגינים לשוטרים ואנשי משמרות המהפכה. באחת התקריות נראו אזרחים משתלטים על רכב משטרתי בעיר כראג', וביצעו לינצ' בשוטרים שהיו בו. אחד השוטרים נהרג, וייתכן ששוטר נוסף נהרג גם הוא, כך לפי הדיווחים. המפגינים גם הצליחו להשתלט על כלי הנשק של השוטרים ולקחת אותם שלל.

בעיר זהאדאן שבחבל בלוצ'סטן שבמזרח המדינה, נמסר כי מפגינים התנקשו בחייו של אימאם העומד בראשו של אחד המסגדים בעיר, לאחר שהלה הסית ככל הנראה נגד המפגינים וקרא לציבור לתמוך במשטר ולהסגיר את ראשי המפגינים. דיווחים נוספים שפורסמו ואין להם אישור רשמי לעת עתה, מדברים על התנגשות בין כוחות הצבא ומשמרות המהפכה בעיר שיראז. עם זאת, ברור שבצבא איראן מתעקשים שלא להתערב ומסרבים לקחת חלק בדיכוי המחאה.

בהודעה מצולמת שפורסמה אתמול נראה קצין בכיר בצבא איראן, כשפניו מחוץ לטווח הצילום של עדשת המצלמה, אבל דרגותיו נראות היטב. הקצין מוסר הצהרה לפיה אם משמרות המהפכה לא יפסיקו לדכא את ההפגנות באלימות ובאכזריות, חלקים מהצבא יגיעו למסקנה המתבקשת כי הם לא יכולים לעמוד מנגד וייאלצו להתערב כדי להגן על העם מפני משמרות המהפכה. לא ידוע אם אכן מדובר בקצין בכיר, או בהודעה מזויפת ש'בושלה' על ידי גורמי אופוזיציה איראניים.

איראן משמרות המהפכה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד