כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפסקת אש באתיופיה

המורדים התגרים חתמו על הסכם שלום עם נציגי הממשלה

לאחר לחימה עקובה מדם באתיופיה, הצדדים הכריזו אתמול על הפסקת אש, שפרטיה טרם פורסמו. כמו כן הבהירו הצדדים כי מדובר בתחילתו של מו"מ להסכם שלום, ובשלב זה מדובר על הפסקת אש בלבד

המורדים התגרים חתמו על הסכם שלום עם נציגי הממשלה
חתימת ההסכם צילום: ממשלת אתיופיה

אחרי שנתיים של לחימה, במהלכה הצליחו המורדים התגרים לתפוס את השליטה על כל חבל תיגראי באתיופיה, ואף פלשו בחלק מהזמן לחבל אמהרה הסמוך שבו מתגוררים בעיקר האמהרים – הקבוצה האתנית עליה נמנה גם ראש הממשלה אביי אחמד, הכריזו הצדדים אתמול על הפסקת אש, שפרטיה טרם פורסמו.

המלחמה בחבל פרצה בגלל מתיחות בין הקבוצות האתניות השונות באתיופיה, ובעיקר בשל העובדה שתגרים שלטו במדינה במשך שנים רבות, עד שהגיע ראש הממשלה הנוכחי אביי אחמד הנמנה על האמהרים, והצליח להיבחר לראשות הממשלה בעודו דוחק את התגרים מעמדות הכח בהם החזיקו.

הקרבות התנהלו באכזריות רבה, כללו הפצצות של שווקים הומים מאדם, הרעבה, גירוש המוני והרג חסר אבחנה. בשלב מסוים אף קראה מועצת הבטחון של האו"ם לשני הצדדים להקפיא מצב ולהפסיק לנסות ולפלוש אלו לשטחם של אלו. כמו כן התפרסמה קריאה לממשלת אתיופיה שבאדיס אבבה, לאפשר הכנסת מזון לחבל תיגראי.

לפי סוכנות המזון של האו"ם, תיגראי סובלת משבר המזון החמור ביותר בעולם, ובחלקים נרחבים מהחבל אין מזון זמין לתושבים שנאלצים לאכול עלים כדי לשרוד ורבים מתו מרעב. ההסכם שנחתם אתמול נחשב למפתיע, ואיש לא ציפה שהצדדים יגיעו להסכמה בשלב זה. בהודעה שפורסמה נמסר על התפרקות מנשק, אבל לא נאמר בצורה ברורה מי יתפרק מנשקו ובאיזו דרך. כמו כן הבהירו הצדדים שמדובר בתחילתו של מו"מ להסכם שלום, ובשלב זה מדובר על הפסקת אש בלבד.

אתיופיה מורדים הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד