ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
המלחמה באוקראינה

ברוסיה חוששים מסיוע צבאי ישראלי ומשגרים איום קשה

רוסיה הודיעה לישראל כי תגיב אם טילי הגנה אווירית מתוצרת ישראל או מיירטים אחרים יגיעו לאוקראינה, בין אם ישירות ובין אם דרך מדינות שלישיות. ישראל עד עתה מסרבת לספק לאוקראינה את האמצעים להפיל מל"טים וטילים

ברוסיה חוששים מסיוע צבאי ישראלי ומשגרים איום קשה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

לאחר חודשים של חוסר רצון, ישראל מרככת את התנגדותה למתן סיוע צבאי לאוקראינה, כאשר התמיכה ההולכת וגוברת של איראן בפלישה של רוסיה מתפתחת לאיום על ביטחון ישראל. נקודת מפנה חלה בסוף החודש שעבר, כאשר שר הביטחון בני גנץ קיבל טלפון ממקבילו האוקראיני אולקסי רזניקוב. ישראל התחייבה לסייע לאוקראינה עם מערכת התרעה, בדומה לזו שמתריעה לישראלים על טילים שמשוגרים מרצועת עזה.

ישראל עד עתה מסרבת לספק לאוקראינה את האמצעים להפיל מל"טים וטילים. רוסיה הסלימה בשבועות האחרונים את התקפותיה על אוקראינה לאחר שספגה שורה של כישלונות בשדה הקרב, ותקפה את רשת החשמל, ותשתיות אחרות באוקראינה לקראת חודשי החורף. גורמים רשמיים אוקראינים אומרים ש-40% ממערכת החשמל ניזוק. מטרת ההתקפות של רוסיה ליצור קשיים לאוכלוסייה כדי לשכנע את אוקראינה לדרוש את הפסקת מלחמה, כך אומרים גורמים אוקראינים. רוסיה מכחישה שימוש בציוד איראני, ואיראן מכחישה שסיפקה אותו.

אתר South China morning post מדווח, כי רוסיה הודיעה לישראל כי היא תגיב אם טילי הגנה אווירית מתוצרת ישראל או מיירטים אחרים יגיעו לאוקראינה, בין אם ישירות ובין אם דרך מדינה שלישית.

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, כיום פקיד ביטחוני בכיר, הזהיר את ישראל בחודש שעבר מפני אספקת נשק לאוקראינה, ואמר כי צעד כזה יהיה "פזיז" ו"יהרוס" את הקשרים בין רוסיה וישראל. איראן סיפקה בעיקר לרוסיה את המל"טים החד פעמיים 'שאהד 136' המכונים "מל"טים מתאבדים", שקשה לזהות אותם מכיוון שהם קטנים יחסית וטסים נמוך.

אוקראינה מיירטת 70 אחוזים או יותר מהמל"טים, אך כאשר הרוסים משתמשים בהם כנחילים, הירי בהם הופך להיות קשה יותר ויותר.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד