ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אופטימיות זהירה

עיראק עשויה לבטל את החוק האנטי-ישראלי

שגרירת ארה"ב וראש ממשלת עיראק הגיעו לכמה הסכמים סודיים. השגרירה בעיראק הבטיחה שיפור היחסים הדיפלומטיים במקרה שראש ממשלת עיראק יבטל את החוק המפליל את היחסים עם ישראל

ישיבת ממשלה בעיראק
ישיבת ממשלה בעיראק צילום: באדיבות המצלם

שגרירת ארה"ב בעיראק אלינה רומנובסקי ניהלה שיחות עם ראש ממשלת עיראק מוחמד אל-סודאני, שהביאו למספר הסכמים סודיים, ביניהם ביטול החוק המפליל את היחסים עם ישראל. כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית TASS, תוך ציטוט של העיתון הסעודי 'אוקאז'.

על פי הדיווח, השגרירה הבטיחה שיפור ביחסים הדיפלומטיים בין בגדד לוושינגטון אם אל-סודאני יבטל את החוק המפליל את היחסים עם ישראל. מוקטדה א-סאדר, מנהיג השיעים העיראקים, מתנגד באופן אקטיבי לצעד כזה, מציין העיתון, ומבטיח להוציא את תומכיו לרחובות הערים העיראקיות אם החוק יבוטל. טרם התקבלה תגובה מגורמים בממשלת עיראק בנוגע לפרסום בעיתון הסעודי.

כזכור, ב-26 במאי העביר הפרלמנט העיראקי פה אחד חוק האוסר על נורמליזציה של היחסים עם ישראל. נשיא עיראק לשעבר ברהם סאלח, לאחר התנגדות קצרה, אישר את החוק. החוק קבע איסור על כינון כל - יחסים דיפלומטיים, מדיניים, צבאיים, כלכליים, תרבותיים ואחרים עם ישראל. כל צורה של נורמליזציה של היחסים עם ישראל תהיה מאשה פלילי.

בנוסף אזרחי עיראק נמצאים בסכנת מאסר עולם, אם יבקרו בישראל או בשגרירויות שלה במדינות אחרות, וכן ליצור עימן מגעים. למעט עלייה לרגל דתית. חברי פרלמנט עיראקים פנו למספר מדינות ערביות לנטוש את השימוש בשם "ישראל" במסמכים רשמיים, ולהחליף את הנוסח ב"ישות ציונית".

נכון להיום, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. הנורמליזציה של יחסי ישראל עם שלוש המדינות האחרונות התרחשה בתיווך פעיל של ארצות הברית לפני שנתיים.

עיראק ארה''ב נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד