ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
פליטת פה?

הנשיא ביידן על המחאות: "נשחרר את איראן"

פליטת פה או ניסוח מוטעה. נשיא ארה"ב ביידן הבטיח ביום חמישי האחרון שהמפגינים באיראן נגד המשטר ינצחו והם יהיו משוחררים בקרוב. נשיא איראן הגיב על הצהרת ביידן "שייתכן שהוא השמיע אותה במצב של טירוף"

הנשיא ביידן על המחאות: "נשחרר את איראן"
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב ביום חמישי "לשחרר" את איראן ואמר כי מפגינים שמתנגדים לרפובליקה האסלאמית יצליחו בקרוב להשתחרר. "אל תדאגו אנחנו נשחרר את איראן. הם ישחררו את עצמם די בקרוב", אמר ביידן במהלך נאום בקמפיין בחירות בקליפורניה, כאשר עשרות מפגינים אנטי משטר איראני התאספו בחוץ כשהם אוחזים שלטים עם מסרים התומכים במפגינים איראנים.

ביידן לא הרחיב על דבריו או ציין אילו פעולות נוספות הוא ינקוט במהלך הנאום במכללת MiraCosta שליד סן דייגו. נשיא איראן, ראיסי, הגיב ביום שישי במהלך עצרת פרו-ממשלתית ביום השנה לכיבוש שגרירות ארה"ב בטהרן בנובמבר 1979, אז נלקחו עשרות אמריקאים כבני ערובה למשך 444 ימים.

בהתבטאויות חריפות נגד ארה"ב אמר ראיסי כי נתקל בהצהרה של ביידן "שייתכן שהוא השמיע במצב של טירוף". ראיסי הגיב לדברי ביידן ואמר כי "הוא אמר שהם אמורים לשחרר את איראן. אדוני הנשיא, איראן שוחררה לפני 43 שנים ונשבעה לא להיות משועבדת על ידך".

ראיסי המשיך ולעג לניסיונות ארה"ב לחסום את יצוא הנפט של איראן, ואמר כי תוכניותיה של וושינגטון הובסו. "היום יש לנו השפעה באזור ושום משוואה לא יכולה להצליח בלי הסכמה של איראן, וגם אמריקה יודעת את זה היטב".

ארה"ב הודיעה ביום רביעי כי תנסה לסלק את איראן מוועדת האו"ם למעמד האישה המונה 45 חברים בשל שלילת זכויות הנשים של הממשלה ודיכוי אכזרי נגד הפגנות. איראן רק מתחילה כהונה של ארבע שנים בוועדה, שמתכנסת מדי שנה בכל חודש מרץ ומטרתה לקדם שוויון לנשים.

איראן נשיא איראן אברהים ראיסי הפגנות באיראן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד