כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"זה היה בצחוק"

תושבי חברון התבקשו לשחוט כלבים משוטטים

בימים האחרונים הועלו לרשתות החברתיות סרטונים קשים של תושבי חברון מכים והורגים כלבים משוטטים שנקלעו לדרכם. לאחר שהתברר כי ראש העיר חברון תיסיר אבו-סנינה הודיע כי מי שיצוד כלב משוטט יקבל 20 שקלים. ראש העיר: "זה היה בצחוק"

תושבי חברון התבקשו לשחוט כלבים משוטטים
כלבים, אילוסטרציה צילום: pixabay

בימים האחרונים קיבלו תושבי חברון הודעה לפיה מי שיצוד כלב משוטט, יזכה ב-20 שקלים מכספי העירייה. עשרות רבות של כלבים נרצחו באכזריות, והתיעודים שהועלו לרשתות החברתיות בהם נראים תושבי חברון מכים את הכלבים חסרי הישע באמצעות מקלות עוררו סערה גדולה. התופעה זכתה לגינוי נרחב מכל רחבי הקשת הפוליטית, ומעטים נשארו אדישים לתמונות הקשות.

"טרנד חדש אצל שכנינו: ראש עיריית חברון, הרוצח המשוחרר תייסיר אבו סנינה, הבטיח 20 ש"ח לכל מי שיהרוג כלב, דבר שהוביל לגל של התעללות והריגה פראית של כלבים. הם כמובן גם מצלמים את עצמם מתעללים בכלבים, ומפיצים בהמונים. יש סרטונים מזעזעים רצים ברשת, אני לא מעזה לפתוח אותם. ברברים ארורים", כתבה יו"ר תנועת ישראל שלי שרה העצני כהן, ואיזכרה את עברו האפל של אבו-סנינה, שהשתתף בעבר בפיגוע בבית הדסה בו נרצחו שישה אנשים.

גם הפעיל החברתי יוסף חדד הגיב לתמונות הקשות, וכתב: "מה שקורה בחברון זה פשוט מזעזע. עשרות כלבים מוצאים להורג באכזריות ותוך התעללות ולמה? כי ראש העיר של חברון הציע 20 שקל על כל כלב שנהרג. זו תרבות הרג רצחנית כלפי בעלי חיים חסרת ישע. ובטח לא תופתעו שאותו ראש עיר הוא בעצמו מחבל משוחרר שרצח 6 אזרחים בפיגוע טרור".

בישראל העבירו לרשות הפלסטינית מסרים לפיהם יש להפסיק את הרג הכלבים מיד, אך הדבר לא פתר את ההרג ההמוני שכבר אוזכר בתקשורת הבינלאומית פעמים רבות. חבר הכנסת לשעבר יואל חסון הגיב באופן חריף במיוחד, ותהה: ‏"מתי נחסל את ראש עיריית חברון? גם ככה לא רק כלבים הוא רוצח".

בריאיון שנערך איתו ב"כאן חדשות", טען ראש העיר אבו-סנינה כי הרעיון להציע 20 שקלים למי שיצוד כלבים משוטטים הוצע כדי להתגרות בארגוני זכויות החיות, כדי לגרום להם לעשות משהו שיעזור בהרחקת הכלבים המשוטטים מהעיר. ראש העיר אמר כי הם לא באמת משלמים 20 שקלים למי שצד כלב, וכי "זה היה בצחוק".

נכון לרגע זה לא נמצא פתרון להפסקת ההרג ההמוני של הכלבים, וההתנהגות הברברית בשטחי הרשות הפלסטינית נמשכת.

חברון כלבים התעללות בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד