כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא קיימים יותר ערכים?"

ביידן נגד מאסק: "קנה את טוויטר שמפיצה שקרים בעולם"

נשיא ארה"ב אמר בסוף השבוע כי הרכישה של טוויטר על ידי המיליארדר מדאיגה אותו. "לא קיימים יותר עורכים באמריקה. איך אנחנו מצפים מילדים להבין מה נמצא על הכף?", תהה ביידן | בארה"ב יתקיימו בעוד שלושה ימים בחירות האמצע, שם צפויים הרפובליקנים לנצח בקרב על בית הנבחרים וייתכן שגם על הסנאט

ביידן נגד מאסק: "קנה את טוויטר שמפיצה שקרים בעולם"
אילון מאסק צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען בסוף השבוע כי הרשת החברתית טוויטר מפיצה שקרים ברחבי העולם. בנאום שנשא באירוע גיוס כספים באילינוי, אמר ביידן: "אלון מאסק רכש את החברה שמפיצה שקרים ברחבי העולם. לא קיימים יותר עורכים באמריקה. איך אנחנו מצפים מילדים להבין מה נמצא על הכף?".

דבריו של הנשיא האמריקאי מגיעים כשלושה ימים לפני בחירות האמצע בארה"ב, שם לפי הסקרים נמצאים הרפובליקנים בדרך לחולל מהפך בבית הנבחרים ולהשיג רוב. בסנאט, לפי הסקרים, צפויים הדמוקרטים לשמור על יתרונם הדחוק, אולם מאמצע החודש חל כרסום דרמטי בכוחם - ואתר ניתוח הסקרים FiveThirtyEight חוזה כעת שגם הסנאט יעבור לשליטה רפובליקנית, כאשר לדמוקרטים סיכוי של 45% בלבד לשמור על השליטה בו.

ביידן, כך אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר לפני התבטאותו, מאמין בצורך להפחית את שיח השנאה והדיסאינפורמציה. "זה תקף לגבי טוויטר, פייסבוק וכל רשת חברתית שבה משתמשים יכולים להפיץ דיסאינפורמציה", אמרה.

בתוך כך, החברה פיטרה כ-50% מהעובדים, כך לפי ציוץ שפרסם יואל רות, אחראי הבטיחות והמהימנות בטוויטר. עם זאת, הוא הדגיש כי יכולות ניטור התכנים נותרו ללא שינוי. הפיטורים הנרחבים כוללים גם צמצום של 15% מעובדי צוות האמון והבטיחות.

מאסק צייץ לאחר מכן, "אומר זאת שוב בבירור, המחויבות החזקה של טוויטר לניטור תכנים נותרה כלל ללא שינוי". מאסק הוסיף, "בנוגע לצמצום כוח העבודה בטוויטר, לצערנו אין ברירה אחרת כשהחברה מפסידה מעל 4 מיליון דולר ביום. כל מי שעוזב קיבל שכר של שלושה חודשים, שזה 50% יותר מהנדרש לפי החוק".

ג'ו ביידן אילון מאסק טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד