כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאמר מערכת

ה'וושינגטון פוסט': "שיטת בחירות מוזרה בישראל"

במאמר מערכת מציין העיתון 'וושינגטון פוסט', מהעיתונים הגדולים והמשפיעים בעולם, כי ישראל עם כל החוזק הצבאי שלה, העניקה רוב פרלמנטרי למפלגות המתואמות עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, "אשר ניהלו קמפיין כמגנים הטובים ביותר של הישראלים נגד האלימות הפלסטינית ותוכנית הגרעין של איראן"

ה'וושינגטון פוסט': "שיטת בחירות מוזרה בישראל"
מצביע בקלפי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ה'וושינגטון פוסט' במאמר מערכת, יוצא נגד שיטת הבחירות בישראל, ומכנה אותה "מוזרה", רק שוכח את הפרט העיקרי שאם יש בחירות מוזרות הן דווקא באמריקה, שם הילארי קלינטון זכתה ביותר משלושה מיליון קולות מטראמפ, אך טראמפ מונה לנשיא בגלל שיטת האלקטורים המוזרה.

העיתון כותב כי: "הישראלים העניקו רוב פרלמנטרי למפלגות המתואמות עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אשר ניהלו קמפיין כמגנים הטובים ביותר של הישראלים נגד האלימות הפלסטינית ותוכנית הגרעין של איראן".

עוד כותב העיתון: "תבוסת הקואליציה של המרכז יאיר לפיד, שנעה משמרנים אנטי-נתניהו ועד ערבים ישראלים איסלאמיסטים, יכולה רק להטריד את ידידיה של ישראל בחו"ל, כולל ארה"ב. זה מהווה את סופו של פתרון שתי המדינות שמר לפיד תמך בו, לפחות באופן עקרוני".

בהמשך המאמר תוקף העיתון את איתמר בן גביר ואת בצלאל סמוטריץ ומפחיד את קוראיו משני חברי הכנסת מהציונות הדתית. (דבר שעשו עיתונים רבים בעולם בסוף השבוע), העיתון מציין את הנצחון המוחץ. "הרוב הזה מגיע משיטת הבחירות המוזרה של ישראל, שאינה משקפת את 4.7 מיליון הקולות שהתקבלו, שחולקו כמעט באופן שווה בין מפלגות פרו ואנטי-נתניהו. הברית בין מר בן גביר למר סמוטריץ' נהנתה מתמיכה של 10.8 אחוזים בלבד. אבל לולא מחלוקות בתוך השמאל הישראלי, וטעויות טקטיות של השמאל הישראלי, ייתכן שהבחירות היו מסתיימות אחרת".

עוד מציין העיתון "התקפות רקטות ופרובוקציות אלימות אחרות של כוחות הנתמכים על ידי איראן כמו הג'יהאד האסלאמי בעזה שיחקו גם הם לידי מר נתניהו והימין האולטימטיבי".

בחירות לכנסת ה-25 בנימין נתניהו איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד