כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר האיום נגד בתי כנסת

ראש העיר שוחח עם 400 מנהיגי קהילות יהודיות

למעלה מ-400 מנהיגים של קהילות יהודיות הצטרפו לפגישה וירטואלית עם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס ואנשי אכיפת החוק, לאחר שה-FBI הזהיר מפני איום על בתי כנסת בניו ג'רזי ביום חמישי האחרון

אריק אדאמס עם חרדים: אילוסטרציה
אריק אדאמס עם חרדים: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות האיום על בתי כנסת בניו ג'רזי ביום חמישי האחרון, ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס ונציב המשטרה קיצ'נט סוול כינסו ביום שישי פגישה וירטואלית כדי לתדרך ולהרגיע את מנהיגי הקהילות היהודיות בניו יורק. למעלה מ-400 מנהיגים של קהילות יהודיות הצטרפו לפגישה עם ראש העיר אדמס ואנשי אכיפת החוק, שעדכנו את המשתתפים על אמצעי אבטחה ועל מעצרו של האיש שאיים על בתי הכנסת, לאחר שה-FBI הזהיר כי זה "איום אמין".

ראש העיר אדמס ציין כי הקהילה היהודית בניו יורק היא הקהילה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לישראל, ואמר כי הוא נמצא בחזית המלחמה באנטישמיות בעיר. ראש העיר אמר כי אכיפת החוק בניו יורק מתייחסת ברצינות רבה לאיומים מסוג זה. מפקד משטרת ניו יורק ג'ון גלאטי, עדכן על מעצרו של מבצע האיום, ואמר כי האיש מוכר לרשויות אכיפת החוק.

בכיר במשטרת ניו יורק, ריצ'י טיילור, הודה למשטרה ולראש העיר על ההיענות והיעילות שלהם. "יש לנו מזל גדול שיש לנו ראש עיר שיודע מה זה להיות שוטר ומבין באמת כמה חשובה בטיחות הציבור. אני מודה לראש העיר אריק אדמס על מנהיגותו ביוזמת שיחת זום זו עם למעלה מ-400 מנהיגי קהילה יהודית ועל תמיכתו האדירה במשטרה. כפי שאמר ראש העיר, עלינו להיות פרואקטיביים ולא תגובתיים", אמר ריצ'י טיילור.

כזכור, מושל ניו ג'רזי פיל מרפי, והתובע הכללי של ניו ג'רזי, מאט פלטקין, הודיעו הסוף השבוע כי "חשוד שדגל בדעות אידיאולוגיות קיצוניות", נתפס על ידי רשויות אכיפת החוק ביום חמישי בלילה, שעות לאחר שאיים לפגוע בבתי כנסת בניו ג'רזי.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ה-FBI בניו ג'רזי הודיע ביום חמישי האחרון על איום נגד בתי כנסת ברחבי ניו ג'רזי: בהודעה נאמר: "ה-FBI קיבל מידע אמין על איום על בתי הכנסת בניו ג'רזי. בשלב זה אנו מבקשים מכם לנקוט בכל אמצעי האבטחה כדי להגן על הקהילה והמתקנים שלכם, אנו נשתף מידע נוסף בהקדם האפשרי, הישארו ערניים, במקרה חירום התקשרו למשטרה". מושל ניו ג'רזי פיל מרפי כתב ברשתות החברתיות: "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ועובדים עם רשויות אכיפת החוק המקומיות כדי להבטיח שכל בתי התפילה יהיו מוגנים".

אריק אדאמס ראש עיריית ניו יורק מושל ניו ג׳רזי פיל מרפי ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד