כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש מלחץ עולמי

ארה"ב ביקשה מאוקראינה להעמיד פנים שהיא פתוחה למשא ומתן

ארה"ב פנתה לאוקראינה בבקשה להראות נכונות לנהל משא ומתן עם רוסיה. הבקשה לא נועדה לדחוף את אוקראינה לשולחן המשא ומתן, אלא להבטיח שהיא תשמור על רמה מוסרית בעיני תומכיה הבינלאומיים

ארה"ב ביקשה מאוקראינה להעמיד פנים שהיא פתוחה למשא ומתן
זלנסקי ברחובות קייב צילום: צילום מסך

ממשל ביידן מעודד באופן חשאי את מנהיגי אוקראינה לאותת על פתיחות למשא ומתן עם רוסיה ולבטל את סירובם הציבורי להשתתף בשיחות שלום אלא אם הנשיא ולדימיר פוטין יודח מהשלטון, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

הבקשה של פקידים אמריקאים לא נועדה לדחוף את אוקראינה לשולחן המשא ומתן, כך מסרו מקורות לעיתון, במקום זאת, הם קראו לזה "ניסיון מחושב להבטיח שהממשלה בקייב תשמור על תמיכתן של מדינות אחרות שנזהרים מלתדלק מלחמה במשך שנים רבות".

הדיונים ממחישים עד כמה מורכבת עמדת ממשל ביידן בנוגע לאוקראינה, כאשר פקידים אמריקאים מתחייבים בפומבי לתמוך באוקראינה בסכומי סיוע אדירים "כל זמן שנדרש" תוך תקווה לפתרון הלחימה שבמהלך שמונת החודשים האחרונים גבה מחיר כבד מהכלכלה העולמית ועורר חשש ממלחמה גרעינית.

גורמים רשמיים בארה"ב חולקים את ההערכה של עמיתיהם האוקראינים לפיה פוטין, לעת עתה, אינו רציני בנוגע למשא ומתן, הם מודים שהאיסור של הנשיא וולודימיר זלנסקי על שיחות עמו עורר דאגה בחלקים מאירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית, שם המלחמה מעלה את מחירי המזון והדלק בצורה החדה ביותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה שיחות משה ומתן ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד