כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בנאום לזכר רבין

גנץ תקף את הצעירים החרדים: "קיבלתי תזכורת קטנה"

בנאומו בכנסת לרגל 27 שנים להירצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, תקף שר הביטחון גנץ קבוצת נערים חרדית שזעקה לעברו בעת ביקורו בכותל ערב הבחירות, "רוצח" | "אני הולך לדבר אתכם לא על מה שקרה ב-27 השנים האחרונות אלא על מה שיקרה פה ב-27 השנים הבאות"

גנץ תקף את הצעירים החרדים: "קיבלתי תזכורת קטנה"
גנץ במליאה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר הביטחון בני גנץ נשא הערב (ראשון) נאום בכנסת לציון 27 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, במהלך נאומו התייחס גנץ בתקיפות לקבוצת צעירים חרדים שתקפו בשבוע שעבר, בשעה שהגיע לשאת תפילה בכותל ערב הבחירות.

בפתח דבריו הודיע גנץ כי לא יישא את הנאום שנכתב מראש: "אמנם יש לי נאום כתוב אבל במקומו אני הולך לדבר אתכם לא על מה שקרה ב-27 השנים האחרונות אלא על מה שיקרה פה ב-27 השנים הבאות".

"קיבלתי השבוע תזכורת קטנה לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מילים למעשים, שמי שאומר אותם לא מתכוון לתוצאה אבל הוא לא יודע לשלוט בתוצאה", אמר גנץ והתייחס לקריאות "רוצח" שנקראו לעברו ברחבת הכותל.

גנץ אמר בזעם: "עשיתי טעות, הלכתי ערב לפני הבחירות לשים פתק בכותל, והינה אני מוצא את עצמי, פסיק היסטורי ליד רבין אבל עם אותן שנות שירות ומסירות, ומקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות – רוצח. אילו אותן הצעקות בדיוק, וזה 27 שנים אחרי. בואו לא רק נחשוב מה הביא לאותו לילה נורא בנובמבר אלא מה יכול להביא חלילה ללילה הבא. ואני אומר לכם שיש קשר בין מילים לבין מעשים בקצה".

גנץ רמז כי חושש שהמתקפות נגדו עלולות להביא למעשים: "אני משוכנע שחבריי לא רוצים שמישהו יפגע בי, ואני לא פוחד מזה, אבל אני חרד לכך כי מילים מובילות למעשים. אעשה הכול שיהיה שלום ביננו, ואני זוכר שמילים גורמות למעשים. אני לא מתווכח עם תוצאות הבחירות, אני מקבל את רצונו של הבוחר, אבל תסתכלו בבקשה 27 שנה קדימה ותיראו לאן הדברים יכולים להידרדר כי כשהם ידרדרו לא יהיה כוח שיעצור אותם. אני אעשה הכול כדי שזה לא יקרה".

בני גנץ יצחק רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד