כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פרסום ראשון

בכינוס המועצת > האולטימטום החסידי: בלי פסקת התגברות - אין קואליציה

האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסו הערב בירושלים ברקע ניצחון הימין בבחירות ולקראת המו"מ הקואליציוני שכבר החל היום. במהלך האסיפה הורו האדמו"רים לחברי הכנסת כיצד לנהוג ומה לדרוש בתמורה לשותפות בממשלה הבאה | 'בחדרי' בפרסום ראשון

בכינוס המועצת > האולטימטום החסידי: בלי פסקת התגברות - אין קואליציה
הרבי מויז'ניץ עם ח"כ טסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: כינוס מועצת גדולי התורה החסידית הערב (ראשון) לקראת המו"מ נוצל על ידי גדולי האדמו"רים להעביר לחברי הכנסת רשימת דרישות שתועבר לליכוד.

במהלך המפגש העלו גדולי הדור החסידים רשימת דרישות החל מנושא הסטטוס קוו, חילולי השבת, תקציבי החינוך, מאבק על הקווים הכשרים וכמובן חוק הגיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"רים הבהירו לחברי הכנסת כי חקיקת פסקת ההתגברות תהיה תנאי לכניסה לקואליציה, ללא השינוי, 'אגודת ישראל' תישאר מחוץ לקואליציה ולא יהיה לנתניהו רוב להקמת ממשלה בראשותו.

מוקדם יותר דווח כי הכינוס נקרא לבקשתו האישית של האדמו"ר מגור לקראת המו"מ הקואליציוני במהלכו חברי הכנסת קיבלו הוראות לגבי הדרישות במו"מ לצד חלוקת התפקידים. בראש הדרישות: בקשתו של האדמו"ר מבעלזא להשוות את נושא שכר המלמדים בחינוך החרדי.

עוד בנושא:

הכינוס נערך בבית וועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים, לשם הגיעו נציגי הציבור חברי הכנסת של המפלגה שניהלו את הדיון בהשתתפות האדמו"רים.

לכינוס הגיעו בין היתר, חברי המועצת האדמו"רים מגור, מבעלזא, האחים האדמו"רים מויז'ניץ, צאנז, באיאן, ביאלא, סערט ויז'ניץ ומודז'יץ. במהלך הכינוס נכנסו לחדר הישיבה חברי מטה הארגון של 'אגודת ישראל' חנוך זייברט, יוסי דייטש, יענקי ברגר, ושיקי מנדל שמסרו דיווח נרחב לחברי המועצת על הפעילות במטות ברחבי הארץ ובעיקר בקרב הקהילות החסידיות שאינן קשורות ישירות לאגודת ישראל. לסיום ביקש הרבי מבעלזא מכל האדמו"רים שיודו להם על הפעילות הברוכה.

אולטימטום פסקת התגברות מועצת גדולי התורה בחירות לכנסת ה-25 אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד