כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אמירתו המנותקת מהמציאות"

סדק בגוש הימין? בכיר 'הליכוד' נגד סמוטריץ'

בדרכו אל התיק הבכיר בממשלה הבאה, סמוטריץ' מעורר סערה סביב נאומו בישיבת הזיכרון לראה"מ המנוח יצחק רבין ז"ל שבה האשים את מערכת הביטחון בהירצחו. לצד שר הביטחון גנץ שטבעי כי ייצא להגנת הארגון, גם ראש השב"כ לשעבר ובכיר 'הליכוד' תקף וגינה את הדברים

סדק בגוש הימין? בכיר 'הליכוד' נגד סמוטריץ'
אבי דיכטר/בצלאל סמוטריץ צילום: אבשלום ששוני/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מעורר סערה מאז אמש לאחר שבנאום שנשא במליאת הכנסת בישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, האשים גם את השב"כ ברצח שלדבריו אנשי הארגון כשלו בהגנתו ובאבטחתו.

שר הביטחון בני גנץ הגיב להאשמה בהודעה ששיגר לתקשורת מאוחר יותר למרות שישב בשעת אמירת הדברים במליאת הכנסת ומסר: "מי שרצח את רבין - היה הרוצח המתועב יגאל עמיר. מי שהסיתו ויצרו את אווירת ההסתה הם מנהיגי הציבור. ומי שניסה לשמור על רבין, הפיק את הלקחים ומבצע את תפקידו בשמירה על אישי ציבור באופן מסור ומקצועי הוא שירות הביטחון הכללי. ההאשמות כלפי השב"כ הן קונספירציה שדינה להימחק מהשיח ולא להינשא על ידי מנהיגי ציבור ושרים בכירים לעתיד".

ח"כ אבי דיכטר מ'הליכוד', מי שעשוי לשבת באותה ממשלה עם סמוטריץ', גינה גם הוא דבריו בהיותו כראש השב"כ לשעבר ואמר: "אני מגנה בכל תוקף את אמירתו המנותקת מהמציאות המאשימה את אנשי שירות הביטחון הכללי בטענה שעודדו את יגאל אמיר לרצוח את רה"מ יצחק רבין ז"ל. אמירה זו פוגעת בשמם הטוב של הארגון ואנשיו שעושים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

עוד בנושא:

סמוטריץ' האשים את שירותי הביטחון: "עודדו את הרוצח לבצע"

כזכור, בנאום שנשא אמש אמר סמוטריץ': "מי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו, אלא שירותי הבטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו", כך לטענתו.

בשב"כ החליטו, באופן חריג, להגיב לנאום וגורמים בארגון תקפו בתגובה: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

הח"כ לא נותר חייב והגיב: "מצער מאד שהשב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן ״שמפניה״ שביצע פרובוקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך. ‏חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי", צייץ ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר.

בצלאל סמוטריץ אבי דיכטר שב"כ רצח רבין יגאל עמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד