כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחת ולתמיד

אחרי הניצחון: אל תאכזבו אותנו / שניאור ובר

אחרי חגיגות הניצחון, נדרשים נציגי הציבור שלנו להפשיל שרוולים ופשוט להתחיל לעבוד. הושג כאן ניצחון מזהיר, חד וברור, שהעביר מסר נוקב לפוליטיקאים: זה הזמן שלכם. הגיע הרגע שעליכם להוכיח את עצמכם עד הסוף | עורך 'מרכז העניינים' שניאור ובר במאמר מיוחד על תפקיד הפוליטיקאים בממשלה הבאה

אחרי הניצחון: אל תאכזבו אותנו / שניאור ובר
בנימין נתניהו, הליכוד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

העם אמר את דברו. אוהו אמר את דברו. בקול ברור וצלול שאג העם את דברו. היתה זו אמירה חד משמעית, בלי להותיר מקום לספק. העם הכריז בקול גדול, שמהדהד מסוף הארץ ועד קצהו: משה אמת ותורתו אמת. מדינת ישראל תמשיך להיות מדינת היהודים ותכבד את מסורת הדורות היהודית.

העם קבע בהצבעתו כי המזימות להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה ולפגוע ביהדות החרדית - דינן לעבור מן העולם. או לפחות לספסלי האופוזיציה האחוריים והלא רלוונטיים. בישראל, התברר בשבוע שעבר, אין מקום לשנאת היהדות ולתיעוב שומרי הגחלת. יש מספיק מדינות בעולם שמוכנות לקבל שנאת חרדים ויהודים, לא כאן.

היה זה ניצחון אדיר ומוחץ על משנאי הדת. על כל מי שביקשו לעקור תורה מישראל ולכרסם בחומות היהדות. על אלו שפגעו בגדולי הדור ורמסו את כבודם. על אלה שבמשך חודשים ארוכים הילכו אימים על אברכים בכוללים ועל משפחות ברוכות ילדים, ולא פספסו הזדמנות להציק להם ברשעות אין קץ. על אלו שביקשו להכחיד כל זיק יהודי.

יד ההשגחה הובילה את ראשי גוש השנאה, שרי הממשלה היוצאת (בשעה טובה ומוצלחת), לעשות כל טעות אפשרית במערכת הבחירות. לא לדלג על אף שגיאה פוליטית. כך הובטח בסיעתא דשמיא ניצחונו של הגוש האמוני, זה שמאמין בבורא עולם ומנהיגו, ומבין את ערך לימוד התורה הקדושה וקיום המצוות.

התנהלותם השלומיאלית של ראשי ושרי ממשלת השנאה שאורזים את חפציהם כעת, אינה ניתנת להבנה בהיגיון האנושי. אין לזה הסבר שכלי מתקבל על הדעת. ניכר בבירור כי הקדוש ברוך הוא ניהל את העניינים לפרטי פרטים, באופן כזה שההפסד הצורב יגיע על מגש של כסף. בלי צורך במאמץ גדול מידי.

מלמעלה הקשיחו את ליבה של מרב מיכאלי ולמרות שנשקפה סכנה ברורה למפלגת מרצ, מנעו ממנה לחבור לזהבה גלאון. בד בבד, ההשגחה העליונה הותירה את אביגדור ליברמן ללא הסכם עודפים וכך בוזבזו קולות שעשויים היו להביא לתוצאה אחרת, פחות טובה. שלא לדבר על הריצה הנפרדת של בל"ד, שברוך השם שרפה 138,093 קולות.

מדיבורים למעשים

ועכשיו, אחרי הניצחון המזהיר, כשוך הקרב המכריע על עתידה של המדינה ועל צביונה היהודי, שהודות להתגייסות היהדות החרדית וציבור שומרי המסורת בישראל הוכרע לטובה, זה הזמן לברך 'ברוך שפטרנו' על ממשלת הזדון. להיפרד לשלום ממי שרמסו אותנו והשפילו אותנו במשך שנה ומחצה. שלום ולא להתראות.

אחרי חגיגות הניצחון, נדרשים נציגי הציבור שלנו להפשיל שרוולים ופשוט להתחיל לעבוד. הושג כאן ניצחון מזהיר, חד וברור, שהעביר מסר נוקב לפוליטיקאים: זה הזמן שלכם. הגיע הרגע שעליכם להוכיח את עצמכם עד הסוף. להראות לנו שהמאמץ היה שווה. הגיעה העת למשול. למלא אחר ההבטחות.

הממשלה שקורמת עור וגידים, תהיה בסייעתא דשמיא ממשלת ימין-חרדים על מלא, ואסור בשום אופן להתפשר על דמותה והרכבה הנוכחי. ככזו, אין שום סיבה שלא לבצע סוף סוף את כל ההתחייבויות של הפוליטיקאים החרדים לאורך השנים, אלה שנבלמו בעבר בתואנות שונות ומשונות. הפעם, אין כחלון ואין לבני, אין גנץ ואין ניסנקורן. לא יהיה את מי להאשים. זה תלוי בכם, ורק בכם.

מיד אחרי ביטולן של כל הגזירות, אחת אחת, שנגזרו בידי ממשלת בנט-לפיד-ליברמן, כולל כל הסעיפים הקטנים, התקציבים והמינויים המפוקפקים שביצעו כהנא, קריב, הנדל, מיכאלי והשאר, מוטל על הנציגים החרדים ליישם דה פקטו את כל ההתחייבויות לבוחר, כולל אלה שייתקלו במחאה תקשורתית-אופוזיציונית רחבה.

זקפו את קומתכם. אל תתרשמו מהמקהלה התקשורתית שתעמוד למולכם. אלו שיצקצקו בלשונם ויפצחו במסע דה-לגיטימציה כלפי הציבור החרדי ונציגיו בכנסת, מילאו פיהם מים אך לפני חודשים ספורים כשיקיריהם חבשו את ספסלי הממשלה והתנהגו בדורסנות אין קץ כלפינו. אין צורך להתרגש הפעם. כל שיידרש יהיה להציג בפניהם מראה ולהזכיר להם כיצד התייחסו להתנהלותה משולחת הרסן של הממשלה היוצאת.

תהיו עבאס

אחרי תקדים מנסור עבאס שדרש וקיבל חמישים ושלושה מיליארד שקלים – בלי עין הרע – למען החברה הערבית, באין פוצה פה ומצפצף מצד שומרי הסף בכלי התקשורת, ובלי בקרה אמיתית לאן זורמים הכספים, אני לא רואה שום סיבה שהנציגות החרדית שהגדילה את כוחה משמעותית בבחירות הללו לא תקבל לפחות חצי מזה.

מנסור עבאס מהווה מודל לחיקוי. דוגמא מצוינת עבור הנציגים שלנו כיצד לתבוע את צרכי המגזר. תהיו עבאס כשתבואו לדרוש את הזכויות הבסיסיות עבור הציבור החרדי ששלח אתכם לייצג אותו נאמנה בכנסת ישראל. בלי לגמגם ובלי להתנצל. אל תתרפסו ואל תתביישו. יש לכם את כל הלגיטימציה הציבורית והמוסרית לשם כך.

מגיע לנו לא פחות משמגיע לאזרחים הערבים והבדואים במאהלים בנגב. טפלו במצוקות החמורות שעמן מתמודד הציבור בכל הכלים שבידיכם ואל תהססו לפעול למענו גם כשהעיתונאים יתקוממו. גם כשיפי הנפש יעקמו את האף. במעשיהם, הם הכשירו כל רפורמה מרחיקת לכת שתבצעו לטובת האזרחים.

בממשלה הבאה עלינו לטובה, חובה לעשות כל מאמץ בכדי לשים קץ למצוקת הדיור החמורה והבלתי נסבלת, שממנה סובל הציבור החרדי במיוחד. הסיטואציה הפוליטית שנוצרה מאפשרת לנקוט בצעדים משמעותיים שעשויים בסבירות גבוהה לתת מענה הולם למשבר הדיור ולפתור אותו על הצד הטוב ביותר.

שום תירוץ לא יתקבל, אם חלילה וחס יבזבזו את הזמן בממשלה ולא יעבירו בהקדם האפשרי את פסקת ההתגברות ואת שאר הרפורמות שהתמהמהו עד כה. לא תהיה שום הצדקה שלא לבצע אחת ולתמיד מהפכה אמיתית במערכת אכיפת החוק, כולל ובמיוחד בריסון בית המשפט העליון.

הכרעת הבוחר הביאה לכך שאין צורך בצירוף מפלגות שמאל לממשלה, כאלו שעשויות להפריע לממשלה למשול ולקדם את המדיניות שבשמה נבחרו לתפקיד. הממשלה היוצאת, אגב, הצטיינה בתחום המשילות והוכיחה כיצד ניתן לשלוט ולהוביל סדר יום שתואם את ההתחייבויות לבוחר. והדבר הזה ייאמר לזכותה. כך צריך להיות.

הניסיון המר הוכיח כי נתניהו חסם בממשלותיו כל ניסיון למשול ולקדם מדיניות ימין בשלל היבטים. "הוא מגדולי המגינים על מערכת המשפט", העיד עליו אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר. גם בכל הנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון ובנושאים נוספים ההיסטוריה שלו מפוקפקת. לגנותו ייאמר כי אצלו הבטחות לחוד ומציאות לחוד.

ובכן, לא עוד. זו ככל הנראה הקדנציה האחרונה שלו, ובכל מקרה על חברי הממשלה כולם להבהיר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים שאין לו מנדט לעשות זאת שוב. אסור לו בשום אופן לתקוע מקלות בגלגלי המאמץ להיענות לרצון הבוחר ולבצע את הרפורמות הנדרשות והמחויבות במערכות השלטון. להוביל סדר יום יהודי וימני, בדיוק כפי שהתחייבו לבוחר.

הענקנו לכם מנדט ברור להוביל מדיניות תקיפה בכל מה שנוגע לציבור החרדי ולצביונה היהודי של המדינה. הציפיות מכם רבות וגבוהות. המזל שלכם הוא שישנה אפשרות ממשית לעמוד בזה. אל תאכזבו אותנו. נוצרה בפניכם הזדמנות לשרת את הציבור מבלי להתחשב במה יגידו. אין מי שבאמת יכול לעמוד בדרככם.

הציבור החרדי כולו, כמו גם שאר אזרחי ישראל שהצביעו לרשימות מחנה הימין-חרדים, נושאים עיניים אליכם הנציגים החרדים, ומצפים מכם לעמוד במבחן. ליישם את התחייבויות שלכם אלינו, המצביעים. כולנו מייחלים לכך שתבצעו את התיקונים הנדרשים בשלל התחומים שהוזנחו, ותישארו נאמנים להבטחות שבשמן זכיתם לאמון הציבור הגבוה בקלפי. בזאת תיבחנו. לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל.

תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 שניאור ובר מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד