כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משפט נתניהו

בעל חנות הסיגרים: קליין קנתה בהיקף עצום בשביל "בעלה"

בבית המשפט העידו היום בתיק 1000 השפית לימור ליקובסקי, שעבדה אצל מילצ'ן וטענה כי בכל ארוחה של בני הזוג נתניהו נקנו במיוחד סיגרים ושמפניות, ויעקב גרשוני, הבעלים של מסעדת "הקבינט" שסיפר שהדס קליין קנתה בחנות בהיקף של 7% ממחזור המכירות וטענה כי הקנייה מיועדת לבעלה

בעל חנות הסיגרים: קליין קנתה בהיקף עצום בשביל "בעלה"
עוה"ד עמית חדד בכניסה לאולם בית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבוקר (שני) החלה בבית המשפט עדותה של לימור מרוז, השפית הפרטית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, המעידה בתיק 1000 ("תיק המתנות"). בנוסף לעדותה של מרוז, העיד גם יעקב גרשוני, הבעלים של חנות הסיגרים "הקבינט", שם נהגה לקנות העוזרת של מילצ'ן, הדס קליין.

לדברי גרשוני היא ביצעה רכישות על סך אלפי שקלים, ורכישותיה היוו 7% מהמחזור השנתי של החנות שלהם. "היא הייתה קונה סיגרים נדירים מאוד, כשהיא הייתה קונה ב-8,000 שקלים או בעשרת אלפים שקלים הייתי נותן לה בחינם 15 סיגרים", ציין.

גרשוני הוסיף כי קליין הייתה משלמת חלק מהסכום באשראי, וחלק בכסף מזומן: "לא ידעתי עבור מי היא קונה, סקרן אותי, שאלתי, בהתחלה היא אמרה בעלי. זה לא נראה לי הגיוני". הסניגור ישראל וולנרמן שאל את גרשוני האם לא היה מודאג מכך שחשבונותיו נעלמו, וכל כך ענה בשלילה. בנוסף נשאל האם הוא זוכר רכישות בשווי 1,500 או 2,500 ש"ח, וגם על שאלה זאת ענה בשלילה.

וולנרמן הציג בפני גרשוני חשבוניות עם הנחות ועם סיגרים שניתנו בחינם, ועל כך הוא הגיב: "אחרי כל זה עדיין הרווחנו הרבה". הסניגור הוסיף: "הדס קליין אמרה יש סיגרים ב-500 ש"ח, אמרנו לה שאין דבר כזה בחומר הראיות. אתה לא אמרת את זה בחקירה. פתאום בדרך נס לפני שבוע אתה אומר בפרקליטות את המחיר - 500".

קודם לכן העידה השפית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. כבר בתחילת עדותה העריך סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, שלדעתו העדה "אינה רלוונטית".

על הארוחות המשותפות של בני הזוג נתניהו בביתו של מילצ'ן אמרה: "בכל ביקור של ארנון בארץ היה ביקור, לפחות אחד, של משפחת נתניהו. זה כלל ארוחת ערב לפי דרישה, כולל דרישות של הגברת נתניהו". לדבריה, "אלו היו ארוחות מאוד ארוכות, למשך שעות רבות. תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות בארוחות, היינו נערכים לזה".

היא נשאלה עד כמה היו שכיחים המקרים בהם בישלה ארוחות בביתו של פאקר לזוג נתניהו והשיבה כי "כשהוא היה בארץ זה היה על בסיס קבוע. הרבה ארוחות כי הם פשוט גרו ליד. אצל פאקר ארוחה הייתה פחות רשמית. פאקר ביקש להכין להם מה שהם רוצים. מישהו היה מודיע להדס קליין שהם באים, היא הייתה מודיעה לי. תמיד הייתי ערוכה לבשל". בחקירתה העריכה העדה שבני הזוג נתניהו התארחו בין 10 ל-15 פעמים בביתו של פאקר, והיום היא השיבה שזה "נראה הגיוני".

לדבריה, בני הזוג נתניהו אף פנו אליה ישירות לפני ארוחות. "לא ישר לטלפון שלי, אלא התקשרו להדס. פאקר נכח ברוב הארוחות - או שהיה בבית או בפגישה בת"א". בשלב הזה עו"ד חדד עקץ את התביעה ואמר כי "אנחנו עוסקים בכמה הם אוכלים, כמה הם שותים, כמה אפשר? היה פעם תיק על ארוחות זכור לי. מספיק".

משפטו של בנימין נתניהו הדס קליין ארנון מילצ'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד