י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

רבני ודייני בני ברק: "איסור לבחורי ישיבות להשתתף בהפגנות"

בעקבות המחאה האלימה הלילה נגד חנות הסלולר במרכז העיר, חתמו גדולי הדיינים ורבני העיר על מכתב שיוצא נגד השתתפותם של בחורי ישיבות בהפגנות ובמחאות שגורמות לחילול השם ומביאים לידי אלימות. "מוטל על ראשי הישיבות לפקח על תלמידיהם שלא יגררו להפגנות". 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

רבני ודייני בני ברק: "איסור לבחורי ישיבות להשתתף בהפגנות"
המפגינים חוסמים את רחוב רבי עקיבא צילום: בחדרי חרדים

בעקבות המחאה אמש (ראשון) בשעות הערב בבני ברק נגד חנות הסלולר אוריאל מובייל ברחוב רבי עקיבא, שעברה את גבולות המחאה הנורמלית וגררה אחריה נזק ברכוש, קוראים ראשי בית הדין ורבני העיר בני ברק להימנע מהפגנות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רבני העיר הגרש"צ רוזנבלט, הגר"מ בן שמעון והגרחי"א לנדא לצד ראשי בית הדין הגאב"ד הגר"ש רוזנברג והראב"ד הגר"י סילמן כתבו מכתבים בעניין.

הרבנים כותבים כי צריך למחות נגד חנויות שפורצות גדר, אך צורת המחאה אינה יכולה להיות בצורה אלימה שמביאה לידי חילול שם שמים.

גדולי הדיינים מורים כי במחאה זו יש איסור לצעירים ותלמידי ישיבות להשתתף, אלא רק אברכים ברי דעת המבינים מחאה מהי. במכתבם הם מורים לראשי הישיבות להשגיח על התלמידים לבל יגררו להפגנות אלו.

יצוין כי הבוקר פנו נציגי לשכת ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין לרבנים והציגו בפניהם תמונות ועדויות מההתפרעויות אמש מה שהוביל לכתיבת המכתבים החריפים שיפורסמו בשעות הקרובות ברחבי העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבנים ישוחחו באופן אישי עם ראשי הישיבות במטרה שיזהירו את הבחורים מפני השתתפות בהפגנות אלו. 

כזכור, למעלה מ-200 צעירים השתתפו הלילה (בין ראשון לשני) בהפגנה נגד חנות הסלולר 'אוראל מובייל' ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. במהלך המחאה, שהפכה לאלימה ככל שחלף הזמן, נרשמו עימותים עם כוחות המשטרה שניסו לפזר את המפגינים במטרה למנוע פגיעה בחנות.

אחרי המהומות הלילה של בחורי ישיבות לצד נוער שוליים שחלקם אף נעצרו, בישיבות רבות דיברו הבוקר ראשי ישיבות והמשגיחים בחומרת האיסור להגיע לאזור המחאה ליד חנות הסלולר.

סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד