כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי התקרית בכפר חב"ד

תמונה משותפת ראשונה: נתניהו ובן גביר נפגשו לשיחת מו"מ

באיחור של יממה משאר ראשי הסיעות, יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' נפגש אחה"צ עם ראש הממשלה המיועד לדון בדרישותיו - כשבפעם הראשונה יוצאת תמונה של השניים, לאחר שעד כה נתניהו נמנע מכך • בן גביר דורש את תיק הביטחון פנים ושומר על בלוק עם סמוטריץ'

תמונה משותפת ראשונה: נתניהו ובן גביר נפגשו לשיחת מו"מ
נתניהו עם בן גביר צילום: דוברות הליכוד

המו"מ הקואליציוני: יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר נפגש היום (שני) עם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו כדי לדון בהרכבת הממשלה, כשבפעם הראשונה מתפרסמת תמונה של השניים יחד.

אחרי סבב הפגישות עם שאר ראשי המפלגות אמש, ראש הממשלה המיועד נפגש עם בן גביר במצודת זאב והשניים דנו בדרישות של האחרון - אלא שהכותרת העיקרית היא התמונה שיוצאת מתוך הפגישה.

במשך חודשים ארוכים נפגשו השניים, אך נתניהו סירב בתוקף לפרסם תיעוד שלו עם הח"כ המזוהה עם הימין העמוק, כשהשיא הגיע בהקפות השניות בכפר חב"ד אז בן גביר התבקש לרדת מהבמה כדי שיו"ר הליכוד יעלה ובכך להימנע מצילום משותף תוך כדי מערכת הבחירות.

אלא שלאור תוצאות הבחירות והעובדה שבן גביר יהיה שותף בכיר בממשלה, יצאה תמונה של השניים. "נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא", אמר בן גביר בכניסה לפגישה. מבחינת הדרישות, העיקרי שבהן היא הדרישה לקבל לידיו את המשרד לביטחון פנים, אותו בן גביר צפוי לקבל יחד עם תקציבים ושינויים מרחיקי לכת.

בשאר הדרישות, 'עוצמה יהודית' מתואמת עם 'הציונות הדתית' כחלק מההחלטה על הקמת בלוק משותף, שמטרתה היא ציר מול נתניהו כדי למקסם את ההישגים. ייתכן וקיבלו עוד תפקיד שר, כנראה החינוך, אלא שישנם שני טוענים לתפקיד - יצחק וסרלאוף, מספר 2 מטעם 'עוצמה', ואופיר סופר, שזכה במקום השני במפלגה של סמוטריץ'.

ח"כ בן גביר אמר בצאתו מהפגישה עם נתניהו: "הפגישה התקיימה באווירה טובה, אנחנו בדרך להקים ממשלת ימין מלא מלא, לשמור על חיילי צה"ל, להסתכל בעיניים של כל האנשים שחלקם מפחדים להסתובב בנגב ובגליל, להחזיר להם את הבטחון, ולהחזיר להם את המשילות. יש לנו הרבה עבודה".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד