כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרסום ראשון

הרבי זימן את נציגי 'אגודה': "לא להיכנס בלי פסקת ההתגברות"

תוך יממה מאז כינוס המועצת החסידית וההוראה המפורשת שלא להיכנס לקואליציה בלי התחייבות מפורשת בכתב ובחתימה לחוקק פסקת התגברות, זימן הרבי מויז'ניץ את הח"כים החסידיים למעונו וקרא להם שלא להתפשר בנושא שכבר מעורר בשעות האחרונות משבר חריף בגוש 

הרבי זימן את נציגי 'אגודה': "לא להיכנס בלי פסקת ההתגברות"
הרבי מויז'ניץ צילום: דוד כהן, פלאש 90

ביממה האחרונה פורסמו דיווחים כי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מסרב לדון בפסקת ההתגברות ומנסה לדחוק את הנושא לאחר הקמת הממשלה, אלא ש'בחדרי חרדים' מפרסם כי הנושא מוביל למשבר חריף בתוך הגוש.

בהמשך להוראת מועצת גדולי התורה החסידית שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' - שהורתה לחברי הכנסת להתעקש על פסקת ההתגברות ושלא להיכנס לקואליציה ללא התחייבות חתומה בנושא.

הערב זומנו חברי הכנסת החסידים למעונו של האדמו"ר מויז'ניץ וקיבלו ממנו הוראה מפורשת: "לא להיכנס לממשלה בלי התחייבות ברורה לחוקק את פסקת ההתגברות".

גולדקנופף בפגישת מו"מ עם נתניהו.

הרבי אמר לנציגים: "קראתי לכם לכאן כדי לתת לכם את הכוח להיות חזקים ואיתנים בנושאי האידישקייט. לא להכנס לממשלה בלי התחייבות ברורה לחוקק את פסקת ההתגברות", אמר וחידד, "פשרות עושים רק בענייני ממונות, לא לעשות פשרות בנושאי הליבה".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ראש הממשלה המיועד הציע לראשי מפלגות גוש הימין כי עדיף שלא לכתוב החלטה ברורה בנושא פסקת ההתגברות כדי שלא לקומם נגדם את התקשורת, נתניהו הסביר כי לא כל דבר צריך לכתוב וכי ניתן לסכם בעל פה את החוקים הללו.

סמוטריץ' התעקש לסכם את המהפך המשפטי בכתב, ושכנע גם את גפני וגולדקנופף להתעקש כל כך, כשקולו של אריה דרעי בנושא טרם נשמע.

פסקת ההתגברות פסקת התגברות הרבי מויזניץ אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד