כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"כישלון מהדהד"

נתק בצמרת: רה"מ לפיד ושר הביטחון גנץ לא משוחחים מאז הבחירות

דיווח: ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נמצאים בנתק מוחלט ולא משוחחים מאז ההפסד בבחירות. הם מאשימים זה את זה בהפסד של גוש השמאל-מרכז בבחירות | לפיד לא שוחח מאז שנודעו תוצאות הבחירות לכנסת ה-25, גם עם ראשי המפלגות האחרות בגוש 'רק לא ביבי'

נתק בצמרת: רה"מ לפיד ושר הביטחון גנץ לא משוחחים מאז הבחירות
לפיד וגנץ השבוע במליאה צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90

ראש הממשלה ושר הביטחון לא משוחחים מאז ההפסד בבחירות כשכל אחד מאשים את השני בהפסד של הגוש כך מדווח הבוקר מיכאל שמש ב'כאן רשת ב'. על פי הדיווח, לפיד גם לא משוחח עם יתר ראשי הגוש מאז הבחירות.

בסביבת לפיד לא הכחישו את הנתק הקיים בין השניים אך טענו שמאחר והם עדיין מחזיקים בתפקידים, בכל הקשור לביטחון המדינה, גנץ ולפיד עובדים מעולה.

כזכור, במחנה הממלכתי מתחו יממה לאחר הבחירות ביקורת חריפה על יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה יאיר לפיד, והאשימו אותו ב"כישלון בניהול הגוש" שהוביל לתבוסת גוש המרכז שמאל בבחירות. בהודעה שמיוחסת ל"בכיר במחנה הממלכתי" תקפה מפלגתו של גנץ את לפיד כמי ש"כשל בניהול הגוש".

לדבריו, "לפי חישוב הקולות, עם אותן תוצאות יכולנו להביא תוצאה של 61-59 לטובתנו. לפיד ניהל את הקמפיין מגן הוורדים ומהפודיום ולא בשטח. בעוד שגנץ ושאר ראשי המפלגות ירדו לשטח ולהתראיין, הוא היה עסוק בשתיית קולות הגוש. נכון לעכשיו גוש השינוי והמפלגות הערביות, קיבלו יותר קולות מבלוק נתניהו".

במפלגתו של גנץ מאשימים כי "לפיד לא דאג לחיבור של המפלגות הערביות, הוא לא דאג לחיבור מרצ והעבודה, הוא לא דאג להסכמי עודפים, והוא לא דאג לקרוא להצבעה למרצ בכדי שתעבור את אחוז החסימה. בעוד שגנץ, סער ואיזנקוט דאגו להתאחד, לקחת מנדטים מגוש הימין, למנוע בזבוז קולות, וניסו לפתור את הסכמי העודפים עד לרגע האחרון האפשרי, לפיד שיחק על חצי מגרש ושתה את מפלגות הגוש ובכך הביא להפסד בעל השלכות קשות לחברה הישראלית. זהו כישלון מהדהד".

גורם בכיר ביש עתיד אמר מנגד כי "גנץ רב עם לפיד במקום עם נתניהו, נכשל במאמץ להביא שני מנדטים מהימין ואחראי להפסד. במקום לשתף פעולה עם לפיד, עסק באובססיביות בעצמו. בעוד ראש הממשלה לפיד ניהל קמפיין חיובי ומכבד מול כל השותפים בגוש ולמען המדינה, גנץ קישקש על ממשלה דמיונית. מספר המנדטים שלו משקף מה הציבור חושב עליו".

בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד