כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חושש מבן גביר

המלך תוקף את נתניהו: "מדיניות קיצונית שלא מביאה דבר"

בשיחה עם עיתונאים לפני שנה הביע המלך הירדני חשש מפני עלייה מחודשת של נתניהו לשלטון הישראלי, שעלולה להוביל לפגיעה בסטטוס קוו בהר הבית ולטרנספר של הפלסטינים מיו"ש לירדן, כדבריו. עוד דווח כי שר החוץ הירדני דיווח לשגרירי ירדן במערב על חשש ברבת עמון מכך שאיתמר בן גביר יצורף לממשלה הישראלית

המלך תוקף את נתניהו: "מדיניות קיצונית שלא מביאה דבר"
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם עבדאללה מלך ירדן צילום: רויטרס

בשיחה עם עיתונאים בלונדון לפני שנה אמר עבדאללה מלך ירדן כי הוא חשש מחזרה של בנימין נתניהו ודונלד טראמפ לשלטון במדינותיהם, בשל פגיעה אפשרית של השניים בשלום האזורי, כך לפי דיווח של העיתון הערבי 'אל-ראי אל-יום' הפועל בלונדון.

העיתון ציטט את דברי המלך עבדאללה, שאמר: "המדיניות של השניים ועמדותיהם הקיצוניות לא מבשרות על דבר מלבד על סערות פוליטיות וביטחוניות - ובמיוחד לירדן". המלך הירדני אף העלה חשש מכך שעלייה מחודשת של נתניהו לשלטון הישראלי עלולה להוביל לפגיעה בסטטוס קוו בהר הבית, ובתוך כך יותר ליהודים להתפלל בהר, מה שכונה על ידו: "ביטול הזהות הערבית והאסלאמיסטית". עוד הדגיש המלך את חששו מכך שממשלה בראשות נתניהו תעשה טרנספר לפלסטינים מיו"ש לירדן.

בתוך כך, אמש נפגש המלך הירדני עם נשיא ישראל יצחק הרצוג, בועידת האקלים בשארם א-שייח'. בפגישתם אמר המלך כי חשוב מאוד שישראל תימנע מצעדים חד צדדיים שעלולים לגרום לבעיות בין המדינות.

עוד דווח היום בעיתון 'אל-ראי אל-יום' כי שר החוץ הירדני, אימן א-ספדי, אמר במהלך פגישה שערך עם שגרירי גרמניה במדינות המערביות כי ברבת עמון קיים חשש מכך שנתניהו ימנה את איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, לשר בממשלתו. בן גביר, כך לפי דבריו, עשוי לפגוע בצוות משרד ההקדשים הירדני ובמסגד אלאקצא. עוד צויין בידיעה כי בירדן קיים חשש מכך שישראל תפר את הסטטוס קוו בירושלים ובכך תוביל לאינתיפאדה פלסטינית שלישית.

מלך ירדן דונלד טראמפ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד