ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בדרך לבית הנשיא

מבוזה ומושפל: רוב סיעות האופוזיציה לא ימליצו על ראש הממשלה

החל ממחר יגיעו נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת לבית הנשיא כדי להמליץ על המועמד שלהם לראשות הממשלה, כאשר התוצאה ברורה לחלוטין - נתניהו יזכה ברוב של 64 ממליצים, בעוד ראה"מ היוצא לפיד יקבל אמון ממפלגה אחת בלבד | כל הפרטים שמעידים על התפוררות האופוזיציה 

מבוזה ומושפל: רוב סיעות האופוזיציה לא ימליצו על ראש הממשלה
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת פתיחת סבב התייעצויות בבית הנשיא החל ממחר (רביעי) ועד ליום שישי, כבר ניתן לסכם את מספר הממליצים על בנימין נתניהו לעומת יאיר לפיד, כשמה שבולט בהם זו התפרקות האופוזיציה שלא הסכימה להתגבש סביב מועמד אחיד למרות שהסיכויים אפסיים לאור הניצחון המוחץ של הימין ולו בשביל הנראות כלפי הציבור מי הוא מנהיגם ומי הוא האלטרנטיבה לראשות הממשלה.

החל ממחר יגיעו לבית הנשיא נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-25 בכדי להמליץ לנשיא על המועמד שלהם לראשות הממשלה כדי שיטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, כאשר באופוזיציה מרבית הסיעות לא יביעו תמיכה אף לא סמלית בראש הגוש יאיר לפיד.

עוד בנושא:

נתק בצמרת: רה"מ לפיד ושר הביטחון גנץ לא משוחחים מאז הבחירות

לו"ז סבב ההתייעצויות; מה יעשו בגוש רק לא ביבי?

מאידך בנימין נתניהו יצבור 64 ממליצים, מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונעם, ואילו לפיד יקבל רק 28 ממליצים בלבד מקרב סיעתו 'יש עתיד' המונה 24 ח"כים ו'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שמונה 4 ח"כים בלבד וזאת למרות שמיכאלי ולפיד נמצאים בנתק מוחלט מאז הבחירות לאור התוצאות ולאחר שזו האשימה בפומבי את לפיד בכישלון הגוש.

יתר סיעות האופוזיציה המסתמנת: המחנה הממלכתי - 12 ח"כים, ישראל ביתנו - 6 ח"כים, חד"ש-תע"ל - 5 ורע"מ -5 הודיעו הערב שלא ימליצו על אף מועמד בפני הנשיא, מה שמלמד על היחסים העכורים השוררים בין חברי האופוזיציה העתידית ובכך יורד יאיר לפיד מכהונתו הקצרה בתולדות המדינה כראש הממשלה מושפל ומבוזה ללא אלטרנטיבה שלטונית שמי יודע אם יצליח לשחזר שוב.

לפיד והרצוג השבוע. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

כך למשל, ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון בממשלתו בני גנץ לא משוחחים מאז ההפסד בבחירות כשכל אחד מאשים את השני בהפסד הגוש. על פי הדיווח בכאן רשת ב', לפיד גם לא משוחח עם יתר ראשי הגוש מאז הבחירות. בסביבת לפיד לא הכחישו את הנתק הקיים בין השניים אך טענו שמאחר והם עדיין מחזיקים בתפקידים, בכל הקשור לביטחון המדינה, גנץ ולפיד עובדים מעולה.

המצב הנוכחי מעיד עד כמה גוש האופוזיציה מפורר ומפורד, כך שמעניין יהיה לעקוב ולראות איך לפיד כראש האופוזיציה משתלט על האירוע המורכב הזה ומקבץ את כולם סביבו.

יש מי שאומרים הערב: "שלוש וחצי שנים אומרים לנו שנתניהו לא מייצג חצי מהעם, כעת מתברר שלפיד בקושי מייצג את עצמו. ההתפוררות הטוטאלית של גוש השינוי מלמדת עד כמה הדבק היחיד ביניהם היה ה'רק לא ביבי'. הלך הרל"ב התחילו המכות".

יאיר לפיד בית הנשיא תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בחירות לכנסת ה-25 אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד