כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניהול כושל

בתי מרקחת באיראן על סף פשיטת רגל

רוקח איראני אמר לתקשורת האיראנית שרבים מבתי המרקחת באיראן פושטים רגל עקב בעיות כלכליות. חלק מהתרופות הנפוצות כמו כדורי הצטננות, פרצטמול, אמוקסיצילין, ומים מזוקקים ומזרקים, הם נדירים בגלל ניהול כושל של הממשלה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Itan international

מוחמד רזא אפחאמי, יו"ר איגוד הרוקחים של פרובינציית ח'וראסאן רזאווי, אחת מ-31 פרובינציות איראן, שבירתה העיר משהד. אמר שבתי המרקחת אינם נפרדים מאיגודים אחרים וגם הם אינם במצב כלכלי טוב. "כרגע כלכלת בתי המרקחת הרוסה, והם על סף סגירה. אם המצב יימשך כך, נראה את סגירת בתי המרקחת בקרוב", הזהיר אפחאמי בראיון לתקשורת המקומית.

הוא הסביר כי בתי המרקחת סובלים בגלל האינפלציה, מחסור בפריטים רבים, מיסים גבוהים, דמי שכירות גבוהים, עלות התפעול, כל הדברים הללו גורמים לפשיטת רגל של בתי מרקחת. המומחה האיראני הוסיף שחלק מהתרופות הנפוצות כמו כדורי הצטננות, פרצטמול, אמוקסיצילין, מים מזוקקים ומזרקים, הם נדירים בגלל ניהול כושל של הממשלה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

בעוד שבחודשים האחרונים יש דיווחים רבים על מחסור בתרופות, כולל תרופות בסיסיות, משרד הבריאות במדינה השמיד לאחרונה כמות עצומה של תרופות מיובאות בגלל שהן היו ללא תקן רשמי. איראן טוענת כי הסנקציות של ארצות הברית מונעות רכישת תרופות, בעוד ארה"ב עומדת על כך שסיוע הומניטרי פטור מסנקציות. איראן מייבאת יותר מ-1.5 מיליארד דולר של תרופות בשנה.

איראן בתי מרקחת תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד