כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מרוכז בטוויטר"

אילון מאסק מכר מיליוני מניות טסלה וגרם לצניחת שווי החברה

מאסק מכר קרוב ל-20 מיליון מניות של יצרנית הרכב החשמלי בשווי של כ-4 מיליארד דולר, על פי הערכות, בכדי לממן את הרכישה היקרה של הרשת החברתית טוויטר שקנה ב-44 מיליארד דולר | מאז חודש אפריל מכר מאסק מניות טסלה בשווי גבוה מ-19 מיליארד דולר | שווי החברה צונח בעקבות המכירה ב-50% מתחילת השנה

אילון מאסק מכר מיליוני מניות טסלה וגרם לצניחת שווי החברה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אילון מאסק, מייסד טסלה והאיש העשיר בעולם, מכר 19.5 מיליון מניות של חברת הרכב בשווי 3.95 מיליארד דולר, כך על פי דיווח שהגיש לרשויות בארה"ב הלילה (בין שלישי לרביעי). החדשות מגיעות על רקע השלמת הרכישה של טוויטר, תמורת 44 מיליארד דולר, המניה של טסלה נפלה בעקבות הדיווח, והשווי של מאסק ירד מתחת ל-200 מיליארד דולר.

ב-2021, שבה שווי מניות טסלה זינק ביותר מ-50%, מכר מאסק מניות של החברה בשווי של כמעט 22 מיליארד דולר. השנה הוא כבר הספיק למכור מניות בשווי כשמונה מיליארד דולר באפריל ושבעה מיליארד באוגוסט. לפני מכירת המניות האחרונה, החזיק מאסק בכרבע ממניות החברה.

לאחר המכירה המסיבית האחרונה של מניות החברה באוגוסט, אמר מאסק כי אין בכוונתו למכור מניות נוספות לצורך רכישת טוויטר. מניות טסלה התרסקו השנה ב-46%, אולם הוא עדיין האיש העשיר בעולם, עם הון מוערך של כ-200 מיליארד דולר.

הסיבה לצניחת מניית טסלה נעוצה, בין השאר, בחשש של משקיעים רבים שמאסק, שמכהן גם כמנכ"ל טסלה, עסוק בדברים אחרים ואינו פנוי לנהל את החברה כראוי. מאז שהציע לרכוש את טוויטר באפריל, צנחה הערכת השווי של הונו של מאסק בכ-70 מיליארד דולר. 

בתוך כך, טוויטר פיטרה קרוב ל-3,700 עובדים השבוע בהודעת מייל על מנת לחסוך עלויות בעקבות הרכישה שנסגרה בסוף אוקטובר. עובדים רבים שמעו על פיטוריהם רק לאחר שנחסמה גישתם למערכות החברה, כמו האימייל וסלאק.

לפני יומיים דווח בבלומברג כי החברה פונה לעשרות מתוך העובדים שפוטרו בבקשה שיחזרו למשרותיהם, משום שעל פי שני מקורות בחברה, חלק מהעובדים פוטרו בטעות ואחרים פוטרו לפני שההנהלה הבינה שעבודתם וניסיונם נחוצים ליצירת המאפיינים החדשים שאילון מאסק הגה.

הפנייה לעובדים לחזור מדגישה כמה נמהר וכאוטי היה תהליך הפיטורים. "בנוגע לצמצום כוח העבודה של טוויטר, לרוע המזל אין ברירה כאשר החברה מפסידה ארבעה מיליון דולר ביום", צייץ מאסק בשישי. בטוויטר נותרו כ-3,700 עובדים ומאסק דוחף אותם לפעול במהירות להשקת מאפיינים חדשים, מה שהביא כמה מהם לישון במשרד כדי לעמוד ביעד.

אילון מאסק טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד