כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבטחת הבחירות

הממשלה החדשה מונעת כניסתם של מהמגרים לא חוקיים

ארגוני סיוע בינלאומיים מביעים זועמים על איטליה שמונעת כניסת מהגרים שתקועים בים. מבין המהגרים ששהו על אחת הספינות, הסכימה איטליה לקלוט 144 מהגרים, ואילו 35 לא קיבלו אישור לרדת מהספינה

הממשלה החדשה מונעת כניסתם של מהמגרים לא חוקיים
מהגרים צילום: Pixabay

ראש הממשלה החדשה של איטליה ג'ורג'יה מלוני הכריזה על מאבק עיקש נגד ההגירה הבלתי חוקית, וכעת היא החלה ליישם את הבטחתה, כשהיא נהנית מקואליציה מבוססת ויציבה שמורכבת כולה ממפלגות ימין מובהקות. ראש הממשלה מלוני שנחשבת למנהיגת ימין קיצוני, ושר הפנים מתיאו סלביני שעומד בראש מפלגה שגם היא נחשבת למפלגת ימין קיצוני, הודיעו שלא כל המהגרים שנמצאים על שתי ספינות סיוע שעוגנות בסיציליה, יוכלו להיכנס למדינה.

מבין המהגרים ששהו על הספינה הראשונה מבין השתיים הסכימה איטליה לקלוט 144 מהגרים, ואילו 35 לא קיבלו אישור לרדת מהספינה, לאחר שנציגי רשויות החוק האיטלקיות לא התרשמו שהם זכאים למעמד פליט או אפילו להגשת בקשה בעודם ממתינים בשטחי המדינה.

רב החובל של הספינה התבקש לעזוב לאלתר את המים הטריטוריאליים של איטליה, ולקחת עמו את המהגרים למדינה אחרת ככל שיבחר, אבל רב החובל מסרב ועוגן בסיציליה כבר מספר ימים בלי אישור.

בתוך כך עגנה בסיציליה ספינה נוספת, ועל סיפונה קרוב ל-600 מהגרים נוספים. במקרה זה הסכימו האיטלקים לקלוט 357 מהגרים, ומנעו כניסה של 215 מהגרים נוספים. שתי הספינות שייכות לארגוני סיוע לפליטים, ולפי הטענה הן אספו את המהגרים מסירות שהפליגו באופן לא חוקי מחופי לוב לכיוון איטליה.

בתגובה לסירוב האיטלקי פרצו ארגוני הסיוע המעודדים את ההגירה הבלתי חוקית במחאה חריפה נגד הממשלה האיטלקית, וטענו כי מדובר בהחלטה לא חוקית ולא אנושית. עם זאת, ממשלת הימין באיטליה לא מתרגשת מההצהרות ועומדת בכל תוקף על קיום ההחלטה.

נראה כי באיטליה מקווים באופן זה להפחית את מספר המהגרים שינסו להגיע אליה בדרכים לא חוקיות, לאחר שבשנים האחרונות כל מהגר שהגיע לחופי המדינה קיבל סיוע ויכול היה להשתקע בה עד לבחינת מעמדו החוקי, דבר שעשוי לקחת שנים אחדות.

מהגרים איטליה ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד