כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסגר במחוזות הנגועים

אוגנדה: 53 מתו בהתפרצות האבולה; בתי ספר ייסגרו

בתי ספר ברחבי אוגנדה ייסגרו שבועיים לפני המועד המתוכנן של חופשת החורף, לאחר שאובחנו 23 תלמידים שנדבקו בנגיף האבולה, ושמונה מתוכם מתו כתוצאה מכך. המחוזות הנגועים בנגיף נמצאים תחת הסגר מלא כבר למעלה משלושה שבועות

אוגנדה: 53 מתו בהתפרצות האבולה; בתי ספר ייסגרו
וירוס נפוץ צילום: unsplash

משרד החינוך האוגנדי החליט אתמול (שלישי) לסגור גני ילדים, בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכוניים ב-25 בנובמבר מכיוון שכיתות עמוסות בצפיפות הופכות את התלמידים לפגיעים מאוד לזיהום, וזאת לאחר שאובחנו 23 תלמידים שנדבקו בנגיף האבולה, ושמונה מתוכם מתו כתוצאה מכך.

"סגירת בתי ספר מוקדם יותר מהמתוכנן, תפחית אזורי ריכוז שבהם ילדים נמצאים בקשר הדוק מדי יום עם ילדים אחרים, מורים וצוות אחר שעלול להפיץ את הנגיף", אמרה שרה החינוך, ג'נט מוסווני, שבמקרה היא גם אשתו של הנשיא יוורי מוסווני, ששולט במדינה כבר 34 שנה ברציפות.

הצעד האמור, הנו צעד ארצי רוחבי שכולל את כל המחוזות של אוגנדה, כולל אלו שבהם לא ידוע על התפרצות פעילה של נגיף האבולה. לעומת זאת, המחוזות הנגועים בנגיף נמצאים תחת הסגר מלא כבר למעלה משלושה שבועות, ובסוף השבוע האריכה הממשלה פעם נוספת את ההסגר על המחוזות מובנדה וקאסנדה, שמהווים מוקדים של התפרצות האבולה.

ההגבלות במחוזות אלו כוללות עוצר לילי עד עלות השחר, איסור על נסיעות אישיות, סגירת שווקים, מקומות מפגש ובמקומות בהם מתפללים.

מאז שהוכרזה ההתפרצות במובנדה לפני כ-50 יום, התפשטה המחלה ברחבי המדינה, כולל מקרי תחלואה שנרשמו בבירה קמפלה, אבל הנשיא מוסווני טוען כי אין צורך בהגבלות כלל ארציות בשלב זה. על פי הנתונים המעודכנים נכון ליום ראשון האחרון, 135 בני אדם נדבקו עד כה באבולה ו-53 מתו מאז תחילת ההתפרצות הנוכחית.

אפריקה אוגנדה אבולה בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד