ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
צבא לא מתפקד

רוב המתים הרוסים באוקראינה נהרגו בידי רוסים

מפקד רוסי אמר כי עד 60% מהאבדות מאז מאי האחרון היו כתוצאה מאש ידידותית. חיילים הפגיזו זה את זה והניחו מוקשים בדרך של גדודים רוסיים אחרים בשל מנהיגות לקויה. לאחרונה חיילים רוסים סיפרו כי הם הופגזו במשך שלושה ימים רצופים על ידי חיילים רוסים אחרים

רוב המתים הרוסים באוקראינה נהרגו בידי רוסים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוב האבדות של רוסיה מאז אמצע חודש מאי האחרון היו מאש ידידותית, כך טען מפקד פרו-קרמלין. אלכסנדר חודקובסקי, מפקד גדוד ווסטוק של הרפובליקה העממית של דונייצק, אמר כי 60% מהאבדות מאז נפילת העיר מריופול נובעים מכוחות רוסים שתקפו זה את זה.

חודקובסקי אמר כי הוא יודע על צוותי מרגמות שהפגיזו את הצד שלהם בגלל שהם לא יכולים להשתמש במערכות הכוונת אלקטרוניות, ועל מהנדסים שמניחים מוקשים בנתיב הטנקים של חיילים רוסים בגלל תקשורת לקויה. לאחרונה חיילים רוסים סיפרו כי הם הופגזו במשך שלושה ימים רצופים על ידי חיילים רוסים אחרים.

בעוד שהנתון של 60% אינו מאושר וסביר להניח שהוא מוגזם, אנליסטים אומרים כי הוא מדבר על בעיות בצבאו של פוטין, שכנראה החמירו לאחר שהוא פיטר את רוב הגנרלים הבכירים שלו, כך דווח ה'דיילי מייל'.

מומחים מהמכון לחקר המלחמה בבריטניה כתבו: "העובדה שמפקד רוסי מעלה השערות פומביות כאלה, מעידה על האתגרים העמוקים שעומדים בפני הכוחות הרוסיים, אש ידידותית בדרך כלל אחראית למספר מצומצם של אבדות במלחמה, אבל בדרך כלל לא מתקרבת ל-60% מסך הנפגעים, מה שממחיש חוסר תקשורת ותיאום לקוי מול הפיקוד והבקרה בין הכוחות הרוסיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים ירי הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד