כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מתקדמים להרכבת ממשלה

בשידור חי: החל סבב התייעצויות בבית הנשיא

בשעה זו מתחיל שלב סבב ההמלצות בבית הנשיא במסגרתו מגיעות הסיעות למעונו וממליצות על המועמד מטעמם לראשות הממשלה. בעוד שאין ספק כי נתניהו יקבל את המנדט, בגוש השמאל אין אחדות דעים סביב לפיד. שידור חי מבית הנשיא

בשידור חי: החל סבב התייעצויות בבית הנשיא
הרצוג בפגישתו עם ראשי הסיעות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בבית הנשיא החל כעת (רביעי) שלב ההמלצות, במסגרתו סיעות הכנסת הנכנסת מופיעות בפני הנשיא ונציגיהן ממליצים על אחד המועמדים שיקבל ביום ראשון את המנדט להרכבת הממשלה, בניסיון להשביע אותה עוד בשבוע הבא. האירוע הפעם הפך לפחות משמעותי כאשר יש רוב ממליצים לבנימין נתניהו.

הסבב יערך משעות הצהרים היום ועד יום שישי. תחילה יתייצבו נציגי הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס; מחר יופיעו נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד״ש תע״ל; ובשישי מפלגות העבודה ונעם.

הדרמה העיקרית נמצאת בתוך האופוזיציה, שם אין אחידות דעים לגבי ההמלצות כאשר מסתמן כי רק ביש עתיד ובמפלגת העבודה ימליצו על יאיר לפיד להרכבת הממשלה ואילו שאר המפלגות מגוש השמאל לא ימליצו על אף מועמד כמתאים להרכיב את הממשלה.

כאמור, ביום ראשון יטיל נשיא המדינה יצחק הרצוג את המנדט על בנימין נתניהו, שיקבל תחילה 28 ימים לקיים מו"מ להרכבת ממשלה, ואז עוד שבועיים אם יידרש לכך.

המלצות בית הנשיא הרכבת ממשלה המנדט להרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד