כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בצאתו מבית הנשיא

יריב לוין על פסקת ההתגברות: "נעמוד בהבטחות לציבור"

יריב לוין הגיב ביציאתו מההתייעצות עם נשיא המדינה לשאלות בנוגע לחקיקת פסקת ההתגברות ואמר: "קיבלנו מנדט ברור למשול ויש לנו כוונה לעמוד בהבטחותינו. כשנגיע להסכמות נצא עם הצעת חוק מסודרת, בשלב זה מוקדם לדעת כיצד הדברים ייראו בדיוק"

יריב לוין על פסקת ההתגברות: "נעמוד בהבטחות לציבור"
יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נציגי הליכוד, חברי הכנסת יריב לוין, מירי רגב ואלי כהן, פתחו אחר הצהריים את סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג והמליצו על יו"ר מפלגתם בנימין נתניהו. לוין מסר כי "הייתה לנו זכות גדולה להופיע בפני הנשיא ולהמליץ על נתניהו בשמה של סיעת הליכוד. תוצאות הבחירות הן חדות וברורות. קבעו באופן מפורש שאחרי תקופה כל כך ארוכה וקשה - יש כאן מנדט ברור לליכוד ולשותפות שלנו להקים ממשלה. נעשה מאמץ להקים ממשלה כמה שיותר מהר. תהיה ממשלה שמתבססת על כלל השותפות שלנו".

לשידור חי מבית הנשיא לחצו כאן

לוין התייחס בצאתו מפגישת ההתייעצות עם נשיא המדינה לפסקת ההתגברות: "קיבלנו מנדט ברור למשול ויש לנו כוונה לעמוד בהבטחותינו. אנחנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן קואליציוני וננסה להגיע להסכמות במכלול הנושאים הרלוונטיים. כשנגיע להסכמות נגיע עם הצעת חוק מסודרת והציבור יידע בדיוק מה אנחנו מעוניינים לקדם. בשלב זה מוקדם לדעת כיצד הדברים ייראו בדיוק". 

במענה לשאלה אם נתניהו מעכב את פסקת ההתגברות השיב לוין: "אל תאמינו לשמועות והדלפות. אלה לא סודות מדינה. יהיו הסכמים קואליציוניים חתומים, נחלק תיקים בין המפלגות וכל הספקולציות הן מוקדמות לחלוטין". לוין סירב לענות לשאלה האם הוא מעוניין בתיק המשפטים.

לוין הוסיף: "המטרה היא להקים ממשלה ולהתחיל לעבוד כמה שיותר מהר. זה לא אינטרס של אף אחד להישאר בממשלת מעבר". הוא הוסיף לשאלה על החלת ריבונות: "היינו כפסע מהחלת ריבונות ביהודה ושומרון ואני מקווה שפחות נצהיר הצהרות ויותר נתקדם לשם במעשים". 

רגב הוסיפה בהצהרה כי "היה לי חשוב להציג אצל הנשיא – העם אמר את דברו וחשוב שנקבל את דין הבוחר. שומעת את ההפחדה שיש לגבי הציבור הישראלי. אני אומרת די להחרמות ולהפחדות. באנו לעבוד. באים לעבוד עבור כל החברה הישראלית".

הנשיא ייפגש היום (רביעי) גם עם נציגי יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס, לפי סדר זה. מחר הוא ייפגש עם נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד"ש תע"ל ורע"מ, וביום שישי ייפגש עם נציגי העבודה ונועם.

יריב לוין פסקת ההתגברות בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד