כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מספר איראנים נהרגו

דיווח: ישראל תקפה שיירת נשק איראנית בסוריה

ישראל תקפה כמה כלי רכב בגבול סוריה עיראק, ולפחות 10 אנשים נהרגו. בין ההרוגים מספר לא ידוע של איראנים וחברי מיליציה עיראקית. רשת אל ג'זירה דיווחה כי לפחות 14 הרוגים

דיווח: ישראל תקפה שיירת נשק איראנית בסוריה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

תקיפות אוויריות המיוחסות לישראל פגעו אתמול בשיירה פרו-איראנית בסוריה סמוך לגבול עם עיראק. הטלוויזיה הממלכתית האיראנית האשימה את ארה"ב שהיא עומדת מאחורי התקיפות, למרות הכחשה מוושינגטון.

בשעה האחרונה מדווח העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' כי ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודים בהברחת נשק איראני לאחר שחצתה את הגבול מעיראק, כך מסרו היום (רביעי) אנשים שמכירים את הפרטים לעיתון.

המתקפה אירעה ליד אבו כמאל, עיירת גבול המשמשת לעתים קרובות כנקודת העברה של קבוצות מיליטנטיות עם קשרים לחיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן, מספר כלי רכב נהרסו ולפחות 10 בני אדם, כולל מספר לא ידוע של איראנים וחברי מיליציה עיראקית נהרגו. רשת אל ג'זירה דיווחה כי לפחות 14 הרוגים.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח, כי לא ברור מי עומד מאחורי התקיפות, צבא ארה"ב יחד עם ישראל ביצע תקיפות כאלה בעבר, אך הצבא האמריקאי טען שהוא לא עומד מאחוריהן ואין לו כל מעורבות במתקפה, מישראל לא התקבלה כל תגובה לאירוע. התקיפות האוויריות אירעו מעט לפני חצות ביום שלישי בלילה, הן פגעו במכליות שהובילו דלק ובמשאיות אחרות שנשאו נשק עבור המיליציות במחוז דיר אל-זור במזרח סוריה, כך לפי ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם שבסיסו בבריטניה.

גבול סוריה עיראק תקיפה בסוריה תקיפה ישראלית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד