כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחר פגישה ראשונה

פרסום ראשון: רשימת הדרישות המלאה של ש"ס במשא ומתן הקואליציוני

לקראת פגישת נציגי ש"ס מחר עם נציגי הליכוד להנעת תהליך הקמת הממשלה, ל'בחרדי חרדים' נודעה רשימת הדרישות שצפויים אנשי ש"ס להניח בפני נציגי המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד, כאשר את עניין התיקים מתנהל בשיח ישיר בין נתניהו לדרעי | והאם האחרון יקח את האוצר?

פרסום ראשון: רשימת הדרישות המלאה של ש"ס במשא ומתן הקואליציוני
נתניהו, לוין ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחר (חמישי) יפגשו לראשונה צוותי המו"מ של מפלגת ש"ס עם צוותי המו"מ של הליכוד ויחלו את הדיונים במכלול הדרישות לקראת הקמת הממשלה, כשאת המגעים על התיקים מנהל יו"ר המפלגה אריה דרעי ישירות מול ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

את סיעת ש"ס בשיחות המו"מ ייצגו מחר חברי הכנסת: יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון, משה ארבל, וינון אזולאי. וכן עו"ד נדב עשהאל, מי שהיה יועמ"ש במפלגה בעבר וכן ישראל אוזן, ראש המטה של השר המיועד דרעי.

בביטאון המפלגה 'הדרך' מתפרסמת מחר בבוקר רשימת הדרישות של ש"ס שכוללת בצעד הראשון של הממשלה החדשה, כי יבוטלו כל הגזירות, המסים הפוליטיים – כדוגמת מס חד פעמי ושתייה מתוקה – וכן רפורמת הכשרות ורפורמת הסלולר. כך התחייבות לתיקון גזירת המעונות ועוד.

נציגי ש"ס היום בבית הנשיא. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

דרישה נוספת של ש"ס היא הכנסת כל תקציב הישיבות והכוללים לבסיס התקציב, השוואת תקציבי החינוך ותיקון האפלייה כנגד המורים והתלמידים בחינוך החרדי, כמו גם דרישת בסיס לתקציב עבור ׳כרטיסי המזון' עליהם תחייבו.

ש"ס תדרוש גם להסדיר את חוק הגיוס וחוק בנושא הסדרת מערך הגיור, וכן גם את פסקת ההתגברות שתעגן את החוקים. כתב 'הדרך' מציין בכתבה שתתפרסם מחר כי "תנועת ש"ס עומדת על כך שתחוקק פסקת ההתגברות, וזאת כחלק מהתנאים ההכרחיים והנדרשים להעברת שאר החוקים והיוזמות ולתיקון מערכת המשפט והשבת האיזון בין הרשויות".

בידיעה הרשמית לא מתייחסים לרשימת התיקים שידרשו, שכוללים את משרדי הפנים, הרווחה, הנגב והגליל. ב'הדרך' כן מתייחסים באופן רשמי להצעה כי דרעי יכהן כשר האוצר, "ראש הממשלה המיועד נתניהו הציע לרב דרעי את תפקיד שר האוצר, שהשיב לו כי את ההכרעה בדבר, כמו בשאר הנושאים והתפקידים, יקבלו מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א, ועל פי החלטתם הוא יפעל", נכתב.

הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני ש"ס ממשלת ימין מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד