י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העולם הערבי עוקב

עיתון סעודי: "בן גביר עם שורשים עיראקים, שונא יהודים"

בעיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי הקדישו בימים האחרונים ידיעה שלמה להיכרות עם איתמר גביר וכך נכתב בכותרת: "איתמר בן גביר בנה את הקרדיט הפוליטי שלו על סמך השנאה לערבים ויהודים. שורשים עיראקיים למנהיג המפלגה השלישית בגודלה בישראל"

עיתון סעודי: "בן גביר עם שורשים עיראקים, שונא יהודים"
נתניהו עם בן גביר צילום: דוברות הליכוד

במאמר חריף בעיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, מציין העיתון מספר דברים על איתמר בן גביר שעומד להיות השר לביטחון פנים.

"טועה מי שמאמין שאיתמר בן גביר, המנצח הגדול בבחירות בישראל, אחרי בנימין נתניהו, בונה את הקריירה הפוליטית אך ורק על שנאת הערבים ועל תורת העליונות הגזעית שבה הוא מאמין והופכת אותה למגדלור לדרכו, הוא שונא את היהודים שמחפשים שלום עם הערבים. והוא שונא את הגנרלים שמנהלים מדיניות "חלשה", לדעתו, שתוביל לקריסת ישראל. הוא מבקש לחולל שינוי מהותי במדיניות הישראלית, במסגרתו הוא מחזיר את הריבונות היהודית על ארץ ישראל", כך מפרסם העיתון מהחשובים והמשפיעים בעולם הערבי.

העיתון ממשיך להסביר לקוראיו על בן גביר: "מי זה האיש הזה שעד לפני כמה חודשים היה צעיר פזיז הפוגע במוניטין של ישראל והיהודים?, מי זה האיש הזה, שהפך בן לילה למנהיג הפוליטי של המפלגה השלישית בגודלה בישראל, עלה על מפלגה בראשות שני רמטכ"לים (בני גנץ וגדי אייזנקוט), קיבל שני מנדטים יותר מהם ודורש את תיק הביטחון פנים האחראי גם על המשטרה ומשמר הגבול ושירות בתי הסוהר. ויש לו תקציב של יותר מ-6 מיליארד דולר. ובהנהגתו 60 אלף עובדים. דרישה זו זוכה לתמיכה של מאות אלפי ישראלים".

העיתון מפרסם פרופיל קטן על בן גביר: איתמר בן גביר נולד בשנת 1976, במערב ירושלים, להורים ממוצא עיראקי. גם אביו נולד בירושלים, אך סבו נחשב משושלת יהודית שחיה מאות שנים בעיראק. אמו, בעלת שורשים כורדים עיראקים.

העיתון מציין כי "ההפגנה הראשונה בה השתתף הייתה בכיכר ציון במערב ירושלים, והיא כוונה נגד הפגנה של תנועת "ארבע אמהות", שהן אמהות לחיילים ששירתו בלבנון ואמרו לקרוביהם שהמלחמה הזו לא מיועדת לישראל ושהם צריכים לסגת ממנה. משימה זו הצליחה בשנת 2000, כאשר ממשלתו של אהוד ברק החליטה לצאת באופן חד צדדי".

העיתון מציין כי "המשטרה פתחה נגדו 42 תיקים (לטענת בן גביר, 53). הוא נשפט והורשע בשמונה מקרים. הוא זוכה בתיקים נוספים והגיש תלונות נגד המשטרה, במהלכן קיבל פיצוי של כחצי מיליון שקל".

לטענת העיתון: "הוא ניצל את העימותים הרבים בין יהודים לערבים שהתחוללו בערים המעורבות. הוא השתתף בכל עימות ובכל שדה קרב והוא נודע בקולו הרם, הוא הגיע לבית חולים כדי לפגוש אסיר פלסטיני שובת רעב, ושם פגש את איימן עודה והסתכסך איתו קשות".

העיתון מסיים את המאמר: "על רקע זה הוא בנה את תהילתו ומצא פוליטיקאים יהודים שתומכים בו ומעודדים אותו, והוא ניצל כל אמירה לוהטת של פוליטיקאים ערבים כדי לתדלק את יצרי השנאה לערבים. אבל אפילו הוא הופתע מכמות התמיכה שהייתה לו".

איתמר בן גביר בן גביר בהר הבית סעודיה השר לביטחון פנים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד