כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל שיחות המו"מ

לייבל'ה סוגר שבוע ומתכונן לממשלה החדשה

והשבוע בלייבל'ה: סעודת הניצחון שדרעי עשה למשפחתו; העוגה שקיבל גולדקנופף בהפתעה; המבזקן האשכנזי של דרעי שנדחף להכנסת ספר תורה בכל כוחו; התקרית של הפרשן החרדי עם רינה מצליח; מה היה בקידושים בבתי הכנסת? והעולים לרגל לביתו של נשיא המדינה

לייבל'ה סוגר שבוע ומתכונן לממשלה החדשה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הסתובב השבוע שמח ומאושר. סוף סוף החרדים שולטים במדינה כמו שצריך, בלי מיצרים ולא חייבים לאף אחד שום דין וחשבון. השמחה הגדולה התחילה כבר בקידושים בשבת האחרונה על הניצחון הסוחף של גוש הימין-חרדים. 

המציאות כנראה עולה כל דמיון ולייבל'ה בטח ייהנה לראות את ההנחיה הראשונה שיעביר בן גביר למפכ"ל: "מהיום מפסיקים לחפש את התוקף של סילמן ועוברים לחפש את התוקף של ברוך גולדשטיין". 

במציאות, זה נראה אחרת בקידושים. לייבל'ה לא שמע שם על סיפוק אמיתי מהתוצאה של 64 מנדטים ולאנשי המספרים לייבל'ה יודע להגיד שצריך עוד קצת שפשוף, בשביל להכניס את השמיני. בכל מקרה, גבאי בתי כנסת במגזר עשו בשבת 'מי שברך' גם לבאדר בן עופר. 

השבוע גם התרחשה דרמה בעולם קבוצות הוואטסאפ עת הפרשן הפוליטי מספר 1 עמית סגל התפתה לפתוח קבוצות; לדעתו של לייבל'ה זה מוזיל את המותג 'עמית סגל' מהטוויטר והטלגרם, כי לקרוא עמית סגל בוואטסאפ זה כמו להבדיל לקחת את חידושי הגרי"ז בסטנסיל ולהעביר את בוואטסאפ.

גם הבחירות בארה"ב והגרלת המיליארדים העסיקו את לייבל'ה השבוע: לייבל'ה רכש כרטיסים אך לא זכה אפילו לא באלף דולר. אך כל אלו לעומת השבר בעקבות עזיבתה של הפרשנית רינה מצליח, הם כאין וכאפס. לייבל'ה שמע כי במסגרת התקרית שלה עם עמית סגל נרשמה גם תקרית עם עיתונאי חרדי.

לייבל'ה חושף כאן כי בעבר צייץ הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן ציוץ שלא החמיא למצליח, על רקע כך מתקפה שלה נגד הציבור החרדי. רינה, שפגשה לאחר מכן את כהן במבואות האולפנים, דרשה התנצלות ואף חשבה שמדובר במזימה שרקח כהן עם כמה אנשים; לבסוף התברר כי לא היו דברים מעולם.

ובצל הקידושים שנערכו בשבת, לייבל'ה יודע לספר כי יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי כינס מיד לאחר הבחירות את כל משפחתו המורחבת בביתו בשכונת הר נוף בירושלים לסעודת הודיה לרגל הניצחון הגדול של ש"ס בבחירות, שם עשו 'לחיים' עם יינות משובחים כמסורת המשפחה וזאת לקראת הכניסה למשרד האוצר.

מי שעוד לא הספיק לעשות קידוש כמנהג התימנים, הוא סגן השר המיועד יואב בן צור הגיע בסוף השבוע ל'מעדני זהבה' ברחוב ירושלים והזמין כמה מעושנים לשבת הקרובה. 

גם צוות הלשכה של יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקונפף, החליטו להפתיע אותו בערב שבת בעוגה מרשימה עם תמונתו לרגל הניצחון הגדול בבחירות. הרי גולדקנופף נהפך לשואב הקולות מספר אחד ולא הבריח אפילו קול אחד. 

את ראש מועצת עמנואל אליהו גפני ראה לייבל'ה חוגג את ניצחון הבחירות בבני ברק. הוא נצפה רוכש מלפפון חמוץ עבור הקוגעל והקידוש. 

מי שעוד חוגג, הוא הח"כ הנורברגי הנכנס יוני משריקי, שכבר נכנס לנעליים. משריקי נצפה ביארצייט של זקן רבני תימן הגר"ש קורח זצ"ל. יוני נשא נאום לעדה התימנית כמו שרק הוא יודע. 

ולאחר שהחלו ההמלצות אצל הנשיא הגיע לשטיח האדום כתבנו ארי קלמן כדי לנגוס באיזה קרמבו ולבדוק את השטח. ארי צעד כמו מלך על השטיח ויש גם תמונה. 

בין לבין, ארי קלמן שלנו נצפה עם שבי רפפורט בבית הכנסת של יצחק הרצוג. קלמן מיהר להמלצות, פספס את קריאת התורה וזכה להגיד 'ולשרה בן' בבית הכנסת של הנשיא. 

עוד נצפו צועדים על השטיח האדום בהתרגשות, דובר ש"ס אשר מדינה ועקיבא חופי יועץ יו"ר הסיעה ואולי השר הבא מיכאל מלכיאלי. 

לייבל'ה השבוע הגיע למעמד הכנסת ספר תורה למשרד הפרסום 'גל אורן לרנר', מהמשרדים הגדולים במגזר החרדי. במעמד השתתפו כל המי ומי, לייבל'ה ראה שם גם את שר הביטחון המיועד בצלאל סמוטריץ' ואת השר במעמד שר בשיכון יצחק גולדקנופף מחויכים מתמיד. 

מי שנצפה מברך את ח"כ אריה דרעי במקום היה יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא הרב מרדכי בריסק. הרב בריסק לחש לדרעי שאחרי הברכות שהאדמו"ר מסר לו בערב הוא כבר לא זקוק לשום ברכות.

גם היועץ הבכיר והקמפיינר משה קלוגהפט נצפה מגיע לכתוב אות בספר התורה הספרדי והמרשים. 

ומי שהמריא השבוע לארה"ב היה הנכד המפורסם ביותר בתבל יענקי קנייבסקי שהגיע לשמחה של הגביר פורר שנערכה בלייקווד. יענקי המריא יחד עם בן דודו שרוליק ברוורמן. לייבל'ה יודע שזהו ביקורו הראשון של יענקי בתפוח הגדול.

לייבל'ה ראה את יענקי בשדה התעופה בן גוריון, והוא תוהה מדוע לא טס דרך טרקלין פתאל. בשדה פגש את המשב"ק של הגרב"מ אזרחי יעקב גרוסברד ואת איש העסקים שבתי מרקוביץ, שטס לדרום אפריקה.  

למרות שיענקי טרם החל ללמוד אנגלית במסגרת הליבה של חסידות בעלזא, הוא מסר שיחה מרתקת על סבו הגדול שר התורה זצ"ל בבית הכנסת לוצק של הרב סורוצקין בליקווד. המקום שנבחר היה חדר האוכל של לוצק שזה המקום החשוב ביותר בבית הכנסת. 

על הדרך, בחתונה שהשתתף, פגש את ראש ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד הגאון רבי מלכיאל קוטלר, ששמח על בואו של יענקי לחזק את עולם התורה. 

מי שעוד נושא בתואר לשעבר, הוא השר והחכ"ל יעקב ליצמן עד לפני כמה שנים 'המאמי הלאומי' והיום קולו לא נשמע. ליצמן הגיע ללונדון לשמחה משפחתית והגיע להתפלל מנחה בבית כנסת ביאלא בעיר. 

את ראש ההמשלה המיועד בנימין נתניהו ראה לייבל'ה השבוע יושב בביתו של השר המיועד יצחק גולדקנופף בשבע ברכות לנכדו, ביבי ביקש ממוטי בבצ'יק לראות את התיעוד מההקפות השניות בחצר חסידות גור. נתניהו התמוגג מאוד והנה התיעוד ממה שראה לייבל'ה. 

בשבע ברכות עצמו ראה לייבל'ה את ממלא מקום ראש העיר בני ברק חנוך זייברט ושר האוצר המיועד אריה דרעי מסתודדים באירוע למעלה מחצי שעה.

לאחר השבע ברכות ראה לייבל'ה את ראשי הסגל של נתניהו צחי ברוורמן וראש הסגל של גולדקנופף, מוטי בבצ'יק מלווים את ראש הממשלה המיועד ביציאה ממעונו של הבוס בג'רוזלם אסטייטס במתחם שנלר. לייבל'ה מחכה לבודקה בכניסה עם המאבטח. 

לייבל'ה ראה השבוע גם את הנורבגי משה רבר של יצחק פינדרוס מתכונן להשבעה בכנסת ומתחדש במיטב המחלצות לטובת בית הנבחרים הישראלי. 

את סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן שהיה ממקורבי ותלמידי המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים ואלקיין זצ"ל, ראה השבוע לייבל'ה מתרפק בגעגועים במסע הלוויה ההמוני בבית וגן סמוך לרכבו של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי.

והשבוע אי אפשר היה לפספס את הברית הגדולה לבנו של היועץ האסטרטגי אליהו ארנד. לברית שהחלה במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שאליהו הוא תלמידו ומקורבו, הגיעו כל המי ומי.

האדמו"ר ממודז'יץ כובד בעמידה לברכות וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שימש סנדק. לאחר הברית הגיעו לסעודת המצווה באולמי 'אחוזת וגשל' שם השתתף לייבל'ה יחד עם צמרת העסקונה, הרפואה והמשטרה במגזר החרדי. 

בשמחה השתתפו גם גאב"ד בני ברק הגר"ש רוזנברג, הגרח"א קאופמן יו"ר ועד הישיבות, ראש מוסדות בית הלל הגאון רבי יוסף מן, הרה"ר לשעבר הגר"י מצגר, הגאון רבי צבי לאו, יו"ר 'למענכם' הרב יוסף ערבליך, חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס, מנהלי בתי חולים, ונציגי ציבור מכל הקשת הפוליטית.

מי שנחשבו השבוע לפשוטי העם הם כתב המשפט, הידען של 'גלובס', אבישי גרינצייג וג'ונתן פולארד שנפגשו ליד מעבר חצייה בקרית משה בירושלים. גולש אלמוני שתיעד את השניים מיהר לשלוח ללייבל'ה.

את אלעזר גורדון היועץ החרדי של מקום 14 בציונות הדתית משה סולומון, ראה לייבל'ה השבוע בכנסת ישראל לשם הגיע כדי לפקח על ספירת קולות ולוודא שה"בוס" שלו בפנים.

את העסקן הפיטסבורגאי שאול לנדא ראה לייבל'ה בשדה התעופה לקראת נסיעתו עם רבו האדמו"ר מפיטסבורג למסע הקודש בארה"ב.

כשהשם 'לי זלדין' עוד היה אנונימי, כבר תפס אותו מנהל רשת התקשורת החב"דית ר' חיים שאול נוישטט לריאיון בלעדי. לבסוף, התעמולה לא עזרה, והפיצול בין החצרות החסידיות גרם לעליית המתחרה מהמפלגה הדמוקרטית, המושלת החדשה-ישנה.

ועדיין בארה"ב, בסוף שבוע שעבר נחגגה בבורו פארק חתונת בתו של הרבי מבוטושאן ארה"ב, לשמחה הגיעו עשרות אדמו"רים ורבנים.

לייבל'ה ראה בשמחה את הגיס מישראל, איש החינוך ומשמרת הקודש הרב מרדכי בלוי שהפך לקריקטורה בדמות כבשה ב'ארץ נהדרת'.

בשמחה ראה לייבל'ה את הרבי מסקולען כשהוא מברך בחמימות את הנגיד הצעיר וחתנו של האדמו"ר - הרב אברומי זופניק.

לייבל'ה השתחל בשבוע שעבר לערב פילנתרופי מיוחד שהתקיים בתל אביב לקראת הקמת פרויקטים פילנתרופיים גדולים; לייבל'ה הצליח להדליף תמונה של אורחי הערב: רבי ישראל מאיר לאו ורבי שמואל רבינוביץ שקיבלו את הפילנתרופים בחום.

בסיום האירוע הפילנתרופי פגש לייבל'ה את המפיק מאיר מרגלית והאסטרטג דוד פישל שיזם את כל הפרויקט.

אחרי שניהל את מטה 'דגל התורה' במודיעין עלית ולא ויתר על דף יומי כל בוקר, שמוליק גולדמן סיים את מסכת כתובות במסגרת שיעור ב"אשמורת" המפורסם בברכפלד. 

לייבל'ה ראה השבוע את הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מפליג בשבחיו של העסקן הגוראי ואיש היח"צ פנחס פלינקר בפני אביו היקר, רבי יעקב דוד, המשב"ק של ה'פני מנחם' זצ"ל, בשולי כינוס חירום של איחוד מוסדות גור בחפץ חיים.

הזמר החסידי מישראל שוכי גולדשטיין הופיע השבוע ב-3 חתונות בארץ כשבאמצע השבוע הספיק לטוס לגיחה קצרה לארה"ב לשבע ברכות יוקרתית בה הנעים יחד עם תזמורתו של שיעה קאלר ומקהלת ידידים. והנה תיעוד קצר לבינתיים לפני הקליפ הרשמי שצילם שם.

סיור מקצועי מעמיק נערך השבוע בבית הרפואה לניאדו שאירחו את הרב לייזר כץ, מנהל מחלקת ייעוץ רפואי של לב חב"ד - ארגון הרפואה החב"די מבית צעירי אגודת חב"ד. במהלך הביקור נפגש הרב לייזר כץ עם ד"ר ניל פרידמן מנהל המחלקה האונקולוגית, ד"ר אדוארד זילקובסקי מנהל היחידה האורולוגית וד"ר אריה סימונדס מנהל יחידת פגים וטיפול נמרץ יילודים.

ולפני סיום, ומזל טובים איש הקשרים אליהו שכטר חגג השבוע את יום הולדתו. מי שאיחל מזל טוב זה היועץ הרפואי הבכיר בעולם הרב אלימלך פירר. לייבל'ה יודע לספר כי שכטר גם קיבל הוקרה משמעותית מהמרכז הרפואי 'מעייני הישועה'.

ולפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב אשר לרגל הולדת נכדו בשעטו"מ, בן לחתנו הרב מרדכי כהן. השמחה מגיעה שבוע לאחר השבעה על אב המשפחה ר' אהרן ז"ל שנפטר בגיל 96. 

ברכת מזל טוב לעודד אדרי המשב"ק של האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא לרגל שמחת נישואי בתו. בחתונה נצפו מ"מ ראש העיר אשדוד אבי אמסלם ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שבירך את אמסלם על ההישג האדיר והיוצא דופן בתוצאות הבחירות בעיר אשדוד. 

ברכת מזל טוב לר' יצחק (איצ'ה) לידר, מהעסקנים המיוחדים בחצר חסידות סלונים, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת הירושלמי יחיאל אברהם לרגל אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לברוך שטרן, מנהל מרחב בני ברק ב'מכבי' לרגל שמחת בר המצווה לבנו ביום ראשון בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב למוטי רייס סמנכ"ל השיווק של עיתון 'בקהילה' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי אוריאל צייטלין ממרכז העניינים ורדיו קול ברמה, לצד חדשות הסקופים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לגדול הזמר דדי גראוכר לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה, בן לבנו איש העסקים נתן גראוכר שמי שעומד במחיצתו לא יכול שלא להישאר רציני. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ברכת מזל טוב ליוחנן לוסטיג צלם חצרות האדמו"רים והרבנים בירושלים לרגל הולדת הבת הראשונה, ולאביו הרה"ח רבי מאיר לוסטיג משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב למוטי וייזר ההויז בחור של האדמו"ר מביאלא מרמת אהרן, ומחשובי הבחורים בויז'ניץ, לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה ומוצלחת, שתיערך ביום שלישי בשבוע הבא באולמי היכלי מלכות בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש היח"צ והבעלים של 'הבוטיק לרהיטי יוקרה' נחמן רוזנברג לרגל שמחת הולדת בנו בשעטו"מ.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד