ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נתונים מדהימים

גנרל אמריקאי: יותר מ-100,000 הרוגים ופצועים רוסים

יותר מ-100,000 אנשי צבא רוסים נהרגו או נפצעו באוקראינה. גם צבא אוקראינה עם נתון דומה. אוקראינה ורוסיה עומדות בפני הפוגה פוטנציאלית בחורף, לפי אנליסטים זה מצב להזדמנות למשא ומתן כלשהו. "כשיש הזדמנות לנהל משא ומתן, כשאפשר להגיע לשלום, נצלו את הרגע"

גנרל אמריקאי: יותר מ-100,000 הרוגים ופצועים רוסים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

כ-100,000 חיילים רוסים נהרגו ונפצעו מאז הפלישה לאוקראינה, הכוחות המזוינים של קייב כנראה ספגו מספר דומה של אבדות, את הדברים אמר הגנרל הבכיר של ארה"ב. דבריו של הגנרל מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים בצבא ארה"ב אמש (רביעי), חושפים את האומדן הגבוה ביותר בארה"ב לגבי ההרוגים עד כה במלחמה בת כמעט תשעה חודשים, והם מגיעים כאשר אוקראינה ורוסיה עומדות בפני הפוגה פוטנציאלית בחורף, שלפי אנליסטים זה מצב להזדמנות למשא ומתן כלשהו.

כשנשאל לגבי הסיכויים לדיפלומטיה באוקראינה, מילי ציין שהסירוב המוקדם לנהל משא ומתן במלחמת העולם הראשונה הגדיל את הסבל האנושי והוביל למיליוני נפגעים נוספים. "אז כשיש הזדמנות לנהל משא ומתן, כשאפשר להגיע לשלום, נצלו את הרגע", אמר מילי.

רוסיה מאותתת כי היא מחפשת הפוגה, כזכור אמש הודיעה רוסיה כי חייליה ייסוגו מהגדה המערבית של נהר הדנייפר ליד העיר האסטרטגית חרסון שבדרום אוקראינה, נסיגה משמעותית ונקודת מפנה פוטנציאלית במלחמה.

הגנרל מילי אמר כי נתונים ראשוניים מצביעים על כך שרוסיה ממשיכה עם נסיגתה מחרסון. אבל הוא הזהיר שזה עלול לקחת זמן. "זה לא ייקח להם יום או יומיים, זה ייקח להם ימים - ואולי אפילו שבועות - למשוך את הכוחות האלה מדרום לנהר ההוא", אמר מילי, והעריך שלרוסיה יש כנראה 20,000 עד 30,000 חיילים מצפון לדנייפר.

מילי אמר שהסכסוך עד כה הרג ככל הנראה 40,000 אזרחים אוקראינים. "אתה מסתכל על יותר מ-100,000 חיילים רוסים הרוגים ופצועים. אותו דבר כנראה בצד האוקראיני. הרבה סבל אנושי", אמר מילי

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד