כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הדתה אפגנית

האיסור החדש של הטליבאן על נשות המדינה

הרשויות האולטרה-שמרניות באפגניסטן הורו שלא לאפשר יותר לנשים להיכנס לפארקי שעשועים. ההוראה מגיעה לאחר הודעה המגבילה את הגישה למרחבים ציבוריים לנשים. שלטונות הטליבאן דיכאו פעילים שהפגינו למען זכויות נשים לחינוך, עבודה וחופש, והייתה עלייה ברציחות של נשים

האיסור החדש של הטליבאן על נשות המדינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

"משטרת המוסר" של אפגניסטן הורתה ביום רביעי כי כל פארקי השעשועים במדינה חייבים להיות סגורים לנשים. בנוסף נאסר על נשים להתנהל בחופשיות מסוימת, הטליבאן החמיר את ההגבלות על החיים הציבוריים לאחר חזרתו לשלטון באוגוסט 2021.

שני מפעילי פארק, שביקשו להישאר בעילום שם, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הטליבאן אמר להם לא לאפשר לנשים להיכנס לפארקים שלהם. לא ברור כיצד ההגבלות יפעלו לצד חוק קודם שקבע שפארקים חייבים להיות מופרדים לפי מגדר עם כמה ימים שיוקצו לנשים. כלל זה חל באופן כללי יותר על כל הפארקים הציבוריים, כולל שטחים פתוחים ומרחצאות ציבוריים.

מאז הנסיגה הכאוטית של כוחות נאט"ו, נסללה הדרך לקאמבק של הטליבאן בשנה שעברה, שליטיה האכזריים החדשים של אפגניסטן מנעו מבנות השכלה תיכונית. הטאליבן שיקר כשהבטיח שהוא יפתח את כל בתי הספר התיכוניים לבנות במרץ האחרון.

שלטונות הטליבאן דיכאו פעילים שהפגינו למען זכויות נשים לחינוך, עבודה וחופש, והייתה עלייה ברציחות של נשים. דו"ח של האו"ם באוגוסט האחרון ציין כי "המצב המסוכן וחסר התקווה עבור נשים ונערות תרם לעלייה במצבן הנפשי הקשה".

טאליבן אפגניסטן פארקים הדרת נשים פארק שעשועים גן שעשועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד