כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרסם, מחק ופרסם שוב

בן גביר ינאם באזכרה לכהנא: "לא תומך בגירוש כל הערבים"

בן גביר פרסם את הטיוטה ובה הדברים שהוא צפוי להגיד הערב באזכרה השנתית לרב כהנא: "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא, ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים. אם כי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודית"

בן גביר ינאם באזכרה לכהנא: "לא תומך בגירוש כל הערבים"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך להתבטאויותיו של יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר במהלך קמפיין הבחירות על כך שהוא התמתן במהלך השנים בדעותיו וכבר אינו תומך בכל המשנה הפוליטית של הרב מאיר כהנא, היום (חמישי) בן גביר עומד במבחן בעקבות יום השנה להירצחו של כהנא.

תחילה פרסם בן גביר בסטטוס שלו טיוטה מהדברים אותם יאמר בטקס לזכרו של הרב כהנא, שנרצח בניו יורק על ידי מחבל ערבי בשנת 1990, אך מהר הוא מחק את הפרסום ובהמשך החזיר אותו.

לפי הנאום אותו פרסם בן גביר, נראה כי בכוונתו להסתייג מחלק מדעותיו של הרב כהנא. "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא, ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים. אם כי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודית", צפוי לומר בן גביר.

עוד יאמר בן גביר כי "גולת הכותרת של הרב כהנא היתה אהבה. אהבת ישראל בלי חשבון בלי פשרות מבלי שום שיקול אחר". וכן הוא צפוי להזכיר את חלקו של הרב כהנא בחזרתו בתשובה: "התחלתי ללמוד בישיבה שהקים, אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו, אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד: קיבוץ גלויות אמיתי".

כהנא כיהן בכנסת ה-11 כחבר כנסת מטעם סיעת "כך" הקיצונית. לאחר הטבח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה בפורים של 1994, הוצאה "כך" מחוץ לחוק. מה שהוביל לפסילתה של המפלגה היה סעיף ה"טרנספר" במצעה שקרא להעברת אוכלוסייה ערבית מהארץ. כהנא נרצח בניו יורק בידי מתנקש מוסלמי בשנת 1990.

הרב מאיר כהנא איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד