כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יום השנה לרצח

ברוך מרזל בריאיון ל"בחדרי": בן גביר כבר לא בדרכו של הרב כהנא

עשרות מתלמידי הרב כהנא עלו היום לקברו לרגל ציון יום השנה להירצחו. בין התלמידים, נוכח גם ברוך מרזל, שלאחרונה הביע הסתייגות מאיתמר בן גביר ומדרכו החדשה והמתונה. בשיחה עם כתב 'בחדרי' אומר מרזל כי בן גביר כבר לא בדרכו של כהנא וכי המשרה מכבידה על האידיאולוגיה

ברוך מרזל בריאיון ל"בחדרי": בן גביר כבר לא בדרכו של הרב כהנא
ברוך מרזל עם כתב 'בחדרי' צילום: יאיר לוי

לרגל יום השנה להירצחו של הרב מאיר דוד כהנא הי"ד שנרצח בניו יורק לפני 32 שנה (1990) ע"י פלסטיני, כמה עשרות מתלמידיו עלו היום (חמישי) לקברו בהר המנוחות בירושלים. בין העולים היה גם תלמידו ברוך מרזל ממקימי הישוב היהודי בחברון.

מרזל שוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' וסיפר תחילה כי מותו של הרב כהנא היה אירוע הרצח הראשון של ארגון הטרור אל קאעידה, ארגון שלבסוף הפיל את מגדלי התאומים וגרר את ארה"ב למלחמה באפגניסטן.

מרזל עמד על גדולתו בתורה של הרב כהנא ועל מעשה החסד שעשה ותרומתו לעלייה מברית המועצות כשעוד הייתה מאחורי מסך הברזל. עוד אומר מרזל: "אנו ממשיכים את דרכו של הרב כהנא ובעזרת השם אנו מקווים לגאולה שלמה וסילוק אויבנו מארצנו".

לשאלת כתב 'בחדרי' על טיב הקשר שלו בימים אלו עם חה"כ איתמר בן גביר המיועד לכהן כשר בכיר, השיב מרזל: "אין לי קשר לאחרונה עם בן גביר, הוא הלך לדרך חדשה, יש לו כשרון גדול, הרי להצליח זה קל, אני יכולתי להיות פעמיים חבר כנסת וויתרתי".

מרזל טוען כי "המטרה היא לא המשרה, אם דרך המשרה שלו הוא יצליח לקדם את האידיאולוגיה, זה מבורך, אך להערכתי המשרה תכביד עליו בהגשמת האידאולוגיה". עם זאת אמר מרזל כי הוא "מאחל לו בהצלחה, שהרי רב לא מתקנא בתלמידו או בבנו".

במהלך השיחה עם מרזל, אחד הפעילים תלה שלט ענק בשטח בית הקברות, שעליו נכתב: "דו קיום עם האויב, אין כזה דבר!"

ברוך מרזל הרב מאיר כהנא איתמר בן גביר הר המנוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד