י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת כניסה למשרד הביטחון?

סמוטריץ' יקדם: פעולת תג מחיר - לא תוגדר כטרור

ברקע דרישתו להתמנות לשר הביטחון, יו"ר 'הציונות הדתית' מתכוון לפעול לשינוי ההכרזה על פעולות של יהודים נגד ערבים, ולהגדיר אותם כפליליים - בעקבות מספר מקרים לאחרונה שבהם הופרו זכויות של העצורים | המשמעות: המעצר המנהלי יבוטל ויוכלו להיפגש עם עורכי דין

סמוטריץ' יקדם: פעולת תג מחיר - לא תוגדר כטרור
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יפעל לשינוי ההגדרה פעולות תג מחיר של יהודים נגד ערבים כפעולה פלילית, ולא כטרור - כך נודע הערב (חמישי) ל'בחדרי חרדים' וזאת ברקע האפשרות שיכהן כשר ביטחון, שמשם יוכל לבצע את השינוי.

בעשר שנים האחרונות פעולות של יהודים נגד ערבים הוגדרו כפעולות טרור, מה שהכניס אותם למעצר מנהלי ומנע מהם מפגש עם עורכי דין. בשל כך, יוצאים מידי תקופה פעילי ימין נערי גבעות, למחות בתקופת המעצרים בטענה להפרת זכויות אדם.

בשל כך, סמוטריץ' מתכוון לשנות מתוך הממשלה את ההגדרה, כך שפעולות תג מחיר שביצעו יהודים לא יוגדרו כפעולת טרור אלא כפעולה פלילית כך שלא יעצרו מעצר מנהלי, העצורים יוכלו לפגוש עורכי דין וממילא הטענות נגד פגיעה בזכויותיהם לא יושמעו.

תג מחיר. אילוסטרציה | צילום: פלאש 90.

נדגיש כי בשינוי אין כוונה להגן על מעשי החשודים, אלא לשנות את ההליך באמצעות הליכים פלילים רגילים ולא כמאבק בטרור, כפי שהיה עד השינוי בהכרזה שביצע שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון. כך או כך, קידום שינוי ההכרזה לא יכלול בדרישות למו"מ הקואלציוניות כיוון שסוכם שלא ייכנסו לרזולציות כדי להקים ממשלה מהר.

השינוי, שאליו סמוטריץ' שם כמטרה בממשלה הקרובה, לא מצריך חקיקה אלא רק שינוי בהחלטת שר הביטחון - תפקיד, שבמקרה או שלא, דורש יו"ר 'הציונות הדתית' וזאת אם אכן אריה דרעי יקבל את תפקיד שר האוצר, כפי שפרסם מוקדם יותר היום ארי קלמן ב'בחדרי חרדים'.

רק בשבועות האחרונים אירע מקרה שבו שני יהודים נלקחו למעצר מנהלי בעקבות חשד שתקפו ערבים בשכונת שמעון הצדיק, במהלך עימות במקום. מאות הפגינו בירושלים בטענה לפגיעה בזכויותיהם, ואחד העצורים שוחרר לפני כשבוע. 

מטעמו של סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

תג מחיר מעצר מנהלי עציר מנהלי משרד הביטחון שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד