י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכפוף לשימוע

מות הקשיש הפלסטיני: לוחם וקצין מ'נצח יהודה' יועמדו לדין

שני הלוחמים, אחד מהם קצין בדרגת סגן, צפויים לעמוד לדין בכפוף לשימוע בגין החריגות בהתנהלותם בפרשת מותו של הקשיש הפלסטיני עמאר עבד אלמג'ד אסעד סמוך לכפר ג'ילג'יליא שבאזור רמאללה

מות הקשיש הפלסטיני: לוחם וקצין מ'נצח יהודה' יועמדו לדין
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הפרקליטות הצבאית הודיעה היום (חמישי) לקצין וסמל מחלקה בגדוד החרדי 'נצח יהודה', על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בגין פרשת מותו של הקשיש הפלסטיני עמאר עבד אלמג'ד אסעד סמוך לכפר ג'ילג'יליא שבאזור רמאללה.

באמצע חודש ינואר השנה הקים כוח צה"ל עמדת בידוק בציר הגישה לכפר ג'ילג'יליא, לצורך איתור אמצעי לחימה. במהלך הפעילות, בשעות הלילה המוקדמות, עיכב הכוח מספר פלסטינים שנסעו בציר, וביניהם את עמאר עבד אלמג׳ד אסעד, בן ה-79.

לאחר הפעילות, נמצא אסעד ללא רוח חיים, במקום שבו שהה קודם לכן בהוראת הכוח. בעקבות המקרה, נפתחה חקירת מצ"ח לבירור נסיבות האירוע, במסגרתה נגבו עדויות מגורמים רבים שלקחו חלק בפעילות או שהיו במקום.

במסגרת החקירה נמצאו חריגות בהתנהלותם של מפקד כוח הבידוק ושל מפקד הכוח ששמר על המעוכבים. לצד זאת, נמצא כי לא ניתן לבסס קשר סיבתי בין חריגות אלה לבין מות המנוח.

היום הודיעה הפרקליטות הצבאית לעורכי דינם של השניים, כי נשקלת הגשת כתבי אישום נגדם, בכפוף לעריכת שימוע, בגין החריגות בהתנהלותם.

יש לציין כי משפחת הקשיש סירבה לשתף פעולה עם גורמי החקירה, ובכלל זאת סירבה להעביר מסמכים רפואיים, שבהעדרם אין אפשרות לבסס קשר סיבתי בין התנהגות החיילים לבין המוות.

נצח יהודה העמדה לדין קשיש פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד