י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חמישה נושאים נפיצים

הרשות הפלסטינית מביעה חשש ממינוי סמוטריץ' לשר הביטחון

הולכת ומתחזקת ההערכה שבצלאל סמוטריץ' יכהן כשר הביטחון הבא. לאור זאת וככל שעדיין ניתן אולי למנוע את המינוי, גורם בטחוני בכיר מעביר מסר מהצד הפלסטיני, שם חוששים מהכוח הרב שבו יחזיק השר המסתמן שיוכל להסדיר חמישה נושאים נפיצים שעשויים להבעיר את השטח

הרשות הפלסטינית מביעה חשש ממינוי סמוטריץ' לשר הביטחון
מהומות פלסטינים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעוד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתלבט בין משרד האוצר למשרד הביטחון, במערכת הביטחון יש מי שכבר מסמנים כמה מוקשים והתנגשויות אפשריות תחת כהונתו. לפי גורם ביטחוני בכיר, מינוי סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון עשוי להוביל להסלמה חמורה ואף להתפרקות הרשות הפלסטינית. כך דיווח הכתב הצבאי איתי בלומנטל ב'כאן 11'.

אותו גורם הוסיף ואמר כי בכירים ברשות הפלסטינית העבירו מסרים בנושא כי הם חוששים מהסמכויות הנרחבות והבלעדיות שבהן יחזיק השר סמוטריץ' בשטחי יהודה ושומרון.

סמוטריץ' יקדם: פעולת תג מחיר - לא תוגדר כטרור > פרסום ראשון

מבחינת הפלסטינים, כך לפי הדיווח ב'כאן', ישנם חמישה נושאים עיקריים שעלולים להוביל לתרחיש שכזה: הכשרת הישיבה בחומש, חידוש ההתיישבות באביתר, פינוי חאן אל-אחמר, הצבת נוכחות ישראלית קבועה בקבר יוסף בשכם והכשרה של עשרות חוות חקלאיות ומאחזים ברחבי יהודה ושומרון במסגרת ההתיישבות הצעירה.

גורם פלסטיני אמר לאותו בכיר ישראלי כי הוא מאוכזב מהממשלה האחרונה, שלדבריו לא קידמה מספיק את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואמר: "הייתה ציפייה שלנו שממשלת השינוי תצא לדרך חדשה אבל התאכזבנו. כבר עדיף לחזור לימים של פעם, שנתניהו עומד בראשות הממשלה, שאז לפחות נדע למה לצפות, מה שחור ומה לבן".

 

בצלאל סמוטריץ משרד הביטחון שר הביטחון הרשות הפלסטינית אביתר ההתיישבות הצעירה ישיבת חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד