ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ציר הרשע

איראן סיפקה לרוסיה מל"טים רבים לפני זמן רב

אנשי צבא אוקראינה הביאו ראיות כי חלק מהמל"טים מתוצרת איראן, סופקו מיד לאחר הפלישה של מוסקבה בפברואר האחרון. מומחים רוסים היו מעורבים בפיתוח המל"טים האיראניים. למרות שהייתה תחת סנקציות במשך עשרות שנים. "או שהאיראנים הגיעו לרוסיה או שעובדים באיראן מומחים רוסים"

איראן סיפקה לרוסיה מל"טים רבים לפני זמן רב
מל"טים איראניים צילום: Iran international

אנשי צבא אוקראינה הראו לכתב ה'גארדיאן' ראיות שלפחות חלק מהמל"טים מתוצרת איראן ששימשו את רוסיה במלחמתה, סופקו לאחר הפלישה של מוסקבה בפברואר האחרון. אוקראינה הודיעה שהיא הבחינה לראשונה שרוסיה משתמשת בנשק שסופק על ידי איראן בספטמבר. מאז, רוסיה השתמשה בהם בהצלחה כדי לפגוע בתשתית האנרגיה של אוקראינה, מה שגרם למחסור חמור בחשמל.

לדברי ואסיל, נציג המודיעין הצבאי של אוקראינה, שאינו יכול לתת את שם המשפחה מסיבות ביטחוניות, שהיה מעורב בפירוק המל"טים ובדיקתם, אמר שהאיכות הטכנית של המל"טים הייתה מפתיעה לטובה. "אנחנו חושבים שמומחים רוסים היו מעורבים, אבל זו רק תיאוריה", אמר, והתייחס לאופן שבו איראן הצליחה לפתח את המל"טים למרות שהייתה תחת סנקציות במשך עשרות שנים. "או שהאיראנים הלכו לרוסיה או שעובדים שם מומחים רוסים".

למרות שלמל"ט Mohajer-6 אין סימונים חיצוניים המצביעים על כך שהוא מתוצרת איראן, נראה שלרכיבים מתוך המל"ט שהוצג לעיתון הבריטי יש סימנים פרסיים.

ואסיל אמר שכמה רכיבים ששימשו לייצור המל"טים יוצרו על ידי חברות מערביות. אבל הרכיבים היו בנאליים ולא נכללו ברשימת החלקים האסורים, הרשימה נועדה לשלוט במכירת חלקים שיכולים לשמש צבאות של משטרים תחת סנקציות, כמו איראן. ואסיל אמר שאיראן הצליחה לייצר העתקים של רכיבים רבים שיוצרו במקור במערב, כמו העתק מדויק של מנוע גרמני ידוע.

דובר חיל האוויר של אוקראינה אמר, כי למרות האספקה ​​האחרונה של מערכות הגנה אווירית מבעלות בריתה, לאוקראינה עדיין אין את הציוד הנדרש כדי להגן על עצמה מפני הטילים האיראניים. הנשיא זלנסקי אמר ביום ראשון שאם איראן לא הייתה מספקת לרוסיה נשק, העולם "היה עכשיו קרוב יותר לשלום".

מל"טים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד