כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרשות הפלסטינית עודכנה

התפרצות כולרה בסוריה הביאה לזיהום בישראל

בדגימות שערך משרד הבריאות במהלך הימים האחרונים התקבלה דגימה חיובית לחיידק כולרה ממאגר המים ירמוכים בצפון הארץ. משרד הבריאות מעריך כי מקור החיידק, ככל הנראה, מזיהום בסוריה עקב התפרצות כולרה שם. משרד הבריאות עדכן את משרד הבריאות הירדני ואת הרשות הפלשתינאית 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

בזכות הזיהוי המוקדם, משרד הבריאות יחד עם רשות המים ומקורות נקטו מספר פעולות לשמירה על מקורות המים המגיעים לאזרחי ישראל בכללם, הפסקת זמנית של זרימת הירמוכים לכנרת והכלרה של המים. כמו כן נבנו במעבדות בריאות הציבור יכולות לבדיקת כולירה סביבתיות בכדי לאפשר ניטור קבוע של זיהום אפשרי במים.

עם התפשטות התחלואה בסוריה החל מערך "מודיעין הבריאות" שבמשרד, ואשר זיהה את האיום הפוטנציאלי, לעקוב אחר ההתפרצות ולנתח יחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ברשות המים ובמקורות את הסיכון לתושבי המדינה, בדגימה התגלה חיידק כולרה במאגר המים ירמוכים בצפון הארץ.

חשוב לציין כי בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור בישראל וזאת בשל הזיהוי המוקדם והצעדים המשמעותיים והמהירים שננקטו למול איום זה מבעוד מועד ובשל מצבן האיכותי של תשתיות התברואה, המים, הביוב והבריאות של ישראל

משרד הבריאות עוקב גם אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון (החצבאני) שהינם שליליים בשלב זה לרעלן.

ממשרד הבריאות נמסר, כי "ביחד עם השותפים, ממשיכים במעקב ובדיגום מקורות המים, כולל נחל החצבאני", הציבור יעודכן במידת הצורך.

משרד הבריאות עדכן את משרד הבריאות הירדני ואת הרשות הפלשתינאית על הממצא ממי הירמוך והפעולות שנעשו כדי לשמור על בריאות הציבור.

מחלת הכולרה נגרמת ע"י החיידק ויבריו כולרה, העלול לגרום למחלת שלשולים חריפה המתבטאת בשלשולים מיימיים. המחלה יכולה להתבטא בתסמינים קלים או בצורה אתסמינית, אך 1 מתוך 10 נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה.

נהר סוריה לבנון כולרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד