כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ניצחון לשפיות"

האירוע המביש שתוכנן בישראל לא יתקיים

יו"ר מכון גתה יוהנס אברט, הודיע כי האירוע שמשווה בין השואה לבן 'הנכבה' שתוכנן ליום ראשון הקרוב מבוטל וזאת לאחר שיחה ארוכה שקיים עם יו"ר מכון 'יד ושם' 

האירוע המביש שתוכנן בישראל לא יתקיים
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר שיחה ארוכה שקיים יו"ר מכון 'יד ושם' דני דיין עם יו"ר מכון 'גתה' יוהנס אברט, הודיע האחרון שהאירוע המביש שתוכנן ליום ראשון הקרוב לא יתקיים. האירוע "השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית" היה אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב במכון גתה בתל אביב, בחסות הקרן הפוליטית הגרמנית "רוזה לוקסמבורג', המייצגת את מפלגת 'די לינקה' וממומנת בידי ממשלת גרמניה. גם מכון גתה הוא מכון של ממשלת גרמניה ללימודי גרמנית ברחבי העולם.

בתיאור הכנס שתוכנן נכתב: "כמעט 75 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל, הזיכרון נותר שטח שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית. היהודים מתמקדים בשואה, ואילו הפלסטינים מתמקדים בשנה הגורלית 1948, שבה מאות אלפים מהם היו קורבנות של בריחה וגירוש בידי לוחמים יהודים, שנה המכונה בערבית ה"נכבה" (אסון)".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו שהובילו מאבק נגד האירוע הגיב להחלטה: "ניצחון לשפיות! אנו מודים לאלפי הישראלים שהביעו את זעמם לנוכח האירוע האנטי ישראלי. אנו מתחייבים להמשיך ולפעול כדי לעצור את החתרנות המדינית הזרה של גרמניה בישראל".

 

אם תרצו יד ושם יום הנכבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד