ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שיקר בבית המשפט

אנטישמי הואשם בתקיפת שלושה חרדים

גבר אנטישמי נמצא אשם בביצוע תקיפות אנטישמיות כנגד שלושה חרדים בלונדון | שלושת הקורבנות שלו היו יהודים חרדים והוא תקף אותם בגלל מוצאם | התביעה הוכיחה כי לתוקף יש שנאה נגד יהודים, והוא כינה יהודים "רשעים" ו"אויבים"

אנטישמי הואשם בתקיפת שלושה חרדים
הקרבן מוסר עדות צילום: השומרים סטמפורד היל

עבדאללה קורשי, בן 30 מדוסברי, הואשם בתקיפת שלושה חרדים. הנאשם נסע לצפון לונדון ותקף שלושה חרדים. בסדרת תקיפות שהתפרסו על פני כשעתיים בסטמפורד היל ב-18 באוגוסט האחרון. אחד הקורבנות שלו היה ילד בן 14 שהיה בדרכו ללימודים. גזר דינו של קורשי ייגזר בחודש הבא.

הוא אמר לבית משפט השלום בסטרטפורד "זה היה רק ​​צירוף מקרים", אך האיש משקר כמו שהוא נושם, שלושת הקורבנות שלו היו יהודים חרדים והוא תקף אותם כי הם יהודים. התביעה הוכיחה שלקורשי יש שנאה נגד יהודים, והוא כינה יהודים "רשעים" ו"אויבים". קורשי נמצא אשם בגרימת חבלה חמורה בפשע שנאה, ובשתי עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות.

התוקף האנטישמי

השופט המחוזי, ג'ון לאו, אמר: "שלושת המתלוננים לא רק היו יהודים אורתודוקסים אלא היו מזוהים בבירור ככאלה, אני מגיע למסקנה הבלתי נמנעת שבחירתם על ידי הנאשם לא הייתה מקרית". קורשי, ששוחרר בערבות בתנאי שלא ייכנס לרובע האקני בלונדון, ישמע את גזר דינו בבית המשפט ב-8 בדצמבר.

אחד מקורבנותיו טען שהוא היה בשיחת טלפון כשקורשי היכה אותו בראשו עם בקבוק "בגלל שהוא היה יהודי". לאחר מכן המשיך התוקף במסע השנאה והיכה ילד חרדי בדרכו ללימודים. הקורבן השלישי שלו, יעקב ליפשיץ, נחבט בקיר והוכה נמרצות בדרך לבית כנסת, כך התברר בבית המשפט.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מספר חרדים תושבי לונדון הותקפו באכזריות באוגוסט אשתקד על ידי מוסלמי אנטישמי שחלף על פניו ברחובה של שכונת סטמפורד היל החרדית. לאחר שאחד מהם אושפז בבית החולים עם חבלות בראשו ובקרסולו, הגיע שוטר משטרת לונדון לביתו כדי לגבות ממנו עדות.

הקורבן אמר בראיון לתקשורת המקומית בלונדון, כי הוא איבד את הכרתו ושבר את קרסולו לאחר שספג אגרוף עוצמתי בפניו. משפחתו חשבה תחילה כי לקה באירוע לבבי או משהו דומה, עד שאחד מנכדיו בדק את מצלמת האבטחה של בית הכנסת הסמוך וגילה את הזוועה. בהמשך התברר כי הוא תקף עוד שני אנשים.

לונדון אנטישמיות בבריטניה תקיפה אנטישמית משטרת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד