כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפרו את האיזון

מה הוביל לתקיפה הקטלנית על השיירה האיראנית

"האיראנים בנחישותם ממשיכים לנסות להכניס נשק לתוך סוריה כדי שזה יעבור לחיזבאללה". כך מסביר הפרשן צביקה יחזקאלי על התקיפה הקטלנית השבוע של שיירת משאיות שהובילו נשק לתוך סוריה שבה נהרגו 14 בני אדם, מהם איראניים

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: צבא אוקראינה

השבוע, רשת המזוהה עם חיזבאללה טענה כי מדינת ישראל תקפה שיירה של משאיות שהיו בדרכן לסוריה באמצעות מל"טים. 14 בני אדם נהרגו, רובם לוחמי מיליציות פרו־איראניות - כך דווח על ידי ארגון זכויות האדם במדינה. בשיחה עם ניסים משעל ב־103fm, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי 'חדשות 13' עדכן בפרטים.

תחילה, הסביר יחזקאלי על השתלשלות האירועים שהובילה לתקיפה השיירה: "מה שקרה זה שכנראה התקבלה התרעה על מעבר של שיירת נשק, לא שיירת דלק ולא נוסעים, זה עוד משלוח נשק. כמה פעמים ראינו את ישראל מסכלת משלוחי נשק שנוחתים בדמשק, אלא עכשיו, לאחר שישראל תקפה את שדות התעופה ושיבשה חלק ממנגנון העברה האווירי, ממשיכים האיראנים בנחישותם להמשיך ולהכניס נשק לתוך סוריה כדי שזה יעבור לחיזבאללה. דרך השער המזרחי של סוריה, אזור שעד לפני כמה שנים דאע"ש שלט שם, ורק כאשר אסד חזר לשלוט שם התחילו לעבור שם משלוחים".

לדבריו, "אלו משלוחים של מה שישראל מגדירה 'מפרי איזון', כאלה שמצדיקים תקיפה. כל זה קורה כאשר איראן רגע עוד בתוך גל של הפגנות, נאבקת על חייה, בלי הסכם, ותראה כמה אנרגיה יש להם להעביר משלוחי נשק לאיראנים. איראן נותנת לרוסיה כטב"מים, שהם מפציצים איתם באוקראינה, בתמורה, מקבלים האיראנים חופש פעולה יותר ממה שהיה להם בסוריה. לכן ישראל מודאגת ולכן התקיפה הזו. תקיפת איתות, תקיפת סימון, שישראל גם תמשיך לתקוף. מה שמדאיג מבחינת ישראל, איראן, לא משנה מה קורה לה בבית, מתעקשת ונחושה להמשיך להכניס נשק לסוריה".

"אין חלל ריק במזרח התיכון - אין פעולה ללא תמורה"

באשר להתנערות האמריקנים מהתקיפה, הדגיש יחזקאלי כי "ההתנערות הזו הסגירה את ישראל. ברגע ששומרים על עמימות אף אחד לא אומר כלום. ההתנערות, גם לה יש משמעות - ביידן רוצה לחזור למו"מ עם האיראנים על תוכנית הגרעין. שוב הוא מושיט להם יד לעזרה. האמריקנים וודאי שיודעים ורואים, אבל הם לא רוצים לעזור למפגינים, הם לא קוראים את המפה כי יש להם רק תנאי אחד, הם לא רוצים להיכנס למלחמה עם איראן".

עוד טען יחזקאלי כי האמריקנים רוצים פתרון דיפלומטי בכל מחיר: "האמריקנים יתנו הכול. הם כבר היו קרובים להסכם והאיראנים אמרו 'לא', והנה האמריקנים רוצים לחזור למו"מ. בסופו של דבר, האיראנים מתוחכמים והם יודעים למה הם מחכים, הם יודעים שעד סוף הקדנציה של ביידן הם יכולים להשיג את ההסכם הזה".

"האיראנים מקבלים מהרוסים חופש פעולה גדול יותר בסוריה?", שאל משעל לאור אמירותיו, ויחזקאלי סיכם: "בוודאי, אין חלל ריק במזרח התיכון, אין פעולה ללא תמורה. התמורה לחימוש האיראני שעוזר לרוסים במלחמה באוקראינה זה חופש פעולה ברוסיה למורת רוחה של ישראל, וככה על הדרך הרוסים מכניסים לישראל עוד עקיצה על היותם תומכים באוקראיניים ולא ברוסים".

תקיפה בסוריה חיזבאללה הברחת נשק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד