י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמו אברהם אבינו

הסגולה של ראש הישיבה לרפואה מהצדיק הסלונימאי

האישה מרמת אלחנן שחלתה והסגולה שעשה אביה בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין נחשפה השבוע בגיליון השבועי שיוצא לאור מתורת ראש הישיבה

הסגולה של ראש הישיבה לרפואה מהצדיק הסלונימאי
הגאון רבי חיים פיינשטיין צילום: שוקי לרר

בגיליון השבועי היוצא כמידי שבוע מתורת ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין נחשפה השבוע סגולה לרפואה שמביא ראש הישיבה מהצדיק הסלונימאי.

הסיפור מתחיל לפני 10 שבועות בסוף ימי בין הזמנים של חודש אב התגלו ניצני מחלה אצל אחת מנשות האברכים שבשכונת רמת אלחנן בבני ברק, עם היוודע הבשורה החלו בני משפחתה בתפלות ומבצעים של ריבוי זכויות לרפואתה, אבי הבת עלה אל ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין להזכיר את שם בתו ושאל את ראש הישיבה במה להתחזק ומה לעשות לרפואת בתו.

ראש הישיבה אמר לאבי הבת שכדאי לו מאוד לארח בסעודות השבת אנשים הזקוקים לאירוח, ובכך יקיים מצות הכנסת אורחים בשלימות, ושבתו הזקוקה לרפואה תהיה נוכחת באותה סעודה שמתארחים בה האורחים, ובשעת הסעודה יאמר בלחש לעצמו שלוש פעמים 'רחמנא אידכר לן זכותיה דאברהם רחימא'.

אבי הבת חיפש אחרי אורחים הזקוקים לאירוח בשבת, וכעבור שלושה שבועות יצר קשר עם אחד מפעילי הקירוב בשכונה שבמסגרת פעילותו מארח בשבתות בני נוער לשבתות חיזוק בעיר, במסגרת שבתות החיזוק הצעירים מתארחים לסעודות השבת אצל משפחות ובכך טועמים ונחשפים לעוצמת החוויה של משפחה חרדית, האבא ביקש שבהקדם ישלחו לו קבוצת בחורים להתארח בסעודות השבת, ובכך לקיים סעודה מיוחדת לאורחים.

ביום הושענא רבא עברה האישה בדיקה נוספת לקראת החלטה על דרכי הטיפול, ולמרבה הפלא התברר כי אין צורך בטיפול, ומספיק ניתוח רגיל להסרה. מרוב התרגשות האב פנה לאותו פעיל קירוב, והודיעו כי הוא מקבל על עצמו לארח צעירים במשך כל שבתות השנה הקרובה.

השבוע נחשף המקור לסגולה זו, בגיליון שיעור החומש השבועי של ראש הישיבה מתפרסם כי בעת ילדותו של סבו, מרן הגר"ח הלוי מבריסק הוא חלה ונטה למות עד שהרופאים נואשו מחייו, כשהגיע לבית הצדיק הסלונימאי רבי משה מקוברין זצ"ל אמר לאביו ה'בית הלוי' שיערוך סעודה והתינוק יבריא, והסביר מהפסוק שמובא בפרשת השבוע שכתוב על אברהם אבינו בעת שאירח את המלאכים 'והוא עומד עליהם תחת העץ ויאכלו', ושאל הצדיק למה כתוב עומד בלשון הווה, ולא עמד בלשון עבר, אלא מכאן שבכל סעודה של הכנסת אורחים ישנה בחינה שאברהם אבינו משתתף בסעודה, ועמידתו בסעודה היא דבר הווה, וכתוב בגמרא שאבן טובה תלויה בצווארו של אברהם אבינו וכל חולה הרואה אותה מיד מתרפא.

 

הרב חיים פיינשטיין סגולה הכנסת אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד