כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דקות לפני שבת

בנט מגיב לחשיפת 'בחדרי': תקציב לאברכים "לא מוסרי"

16 דקות לפני כניסת השבת בחר נפתלי בנט, מי שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, לתקוף את החברה החרדית ולהאשים אותה ב"סחטנות" לאחר חשיפת 'בחדרי' על הכפלת תקציב הישיבות | בנט שהבטיח לרע"מ 53 מיליארד טען כי לתת כסף לאברכים אינו מוסרי ומעשי 

בנט מגיב לחשיפת 'בחדרי': תקציב לאברכים "לא מוסרי"
בנט עם חרדים צילום: Zuzana Janku/Flash 90

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, מי שהודיע כי יפרוש מהחיים הפוליטיים ויתפטר לאחר הבחירות, תקף ביום שישי, דקות ספורות לפני כניסת השבת לחשיפת 'בחדרי חרדים' בסוף השבוע כי ביהדות התורה סיכמו על הכפלת תקציב הישיבות, ערך הנקודה הקבוע לבחור ישיבה יעמוד על 730 ש"ח לחודש ו-1314 ש"ח לאברך כולל. 

בנט, שבעיניי רבים נחשב למי שגנב את קולות הבוחרים והקים איתם ממשלת שמאל עם הישענות על רע"מ הנחשבת לתומכת טרור תקף את הרעיון להגדיל אל הקצבאות ותקציבי הישיבות וטען כי זה לא מוסרי ולא מעשי. ברשתות תקפו את בנט על שבחר לפרסם את דבריו 16 דקות לפני כניסת השבת וכך נמנע מביקורת של חרדים או שומרי מסורת.

לטענתו, "הזנקת קצבאות תלמידי ישיבות ואברכים היא שגיאה כלכלית ומוסרית קשה שתפגע בצעירים חרדים, ביחס הציבור לתורה, ובעתיד מדינת ישראל", אמר בנט והסביר: "זאת, מכיוון שהקצבאות המוגדלות יעודדו עוד צעירים שלא לצאת לעבוד או ללמוד מקצוע, מכיוון שנוח יותר להישאר בישיבה".

בנט בביקור בת"ת | צילום: יעקב כהן, פלאש 90.

הוא הוסיף כי "בסופו של דבר הם ייפלטו בגיל מאוחר, ללא יכולת להתפרנס בעבודה איכותית - וכך יביאו להגברת העוני והתלות שלהם בתשלומי המסים של שאר האוכלוסייה בישראל. לאורך זמן זה לא יחזיק מעמד. כולם יודעים זאת, אך לצערי ראשי מפלגות כיום חוששים להתבטא מחשש לזעם המפלגות החרדיות".

"החרדים הם אחינו והם האוכלוסייה הגדלה במהירות הגבוהה בישראל, לכן האחריות שלהם כלפי המדינה חייבת לגדול בהתאמה", אמר. "אני מאמין בצורך ללמוד תורה. אני מעריך ואוהב את לומדיה. התורה שמרה על עם ישראל והיא היסוד שלנו. אבל אם אין קמח - אין תורה. הרעיון שציבור הולך וגדל, ימומן עוד ועוד על ידי ציבור ששיעורו באוכלוסייה הולך וקטן, אינו מעשי, ולמען האמת, גם אם הפוליטיקאים מפחדים לומר זאת, אינו מוסרי".

"בסוף נושאי האלונקה יבחרו ללכת למקום אחר (קל היום מתמיד) ובמקום לחזק את התורה, התהליך יוביל חלילה לתחושה שלילית כלפי התורה", הוסיף בנט. "לפעמים הפעולה שכביכול נעימה ומסייעת, היא למעשה מזיקה. לאורך השנים פעלתי להגברת התעסוקה בחברה החרדית, והייתי גם הראשון שיצא עם תוכנית, פרו-חרדית ולא פופוליסטית, אותה אימצנו בממשלה בראשותי: העלינו לפני שנה את שכר החיילים ב50% וקידמנו הורדת גיל פטור לחרדים מ-24 ל-21. המבחן הגדול של הממשלה שתקום: האם שיעור החרדים העובדים בעוד 3-4 שנים יהיה גבוה או נמוך מהשיעור היום".

עם צאת השבת, הגיע זעם הגולשים שהזכירו לבנט את עשרות המיליארדים שהבטיח לעבאס, יו"ר רע"מ בכדי שיסכים להיכנס לממשלתו. "הצביעות הזו של אדם שעוזב בבושת פנים את דפי ההיסטוריה אחרי ששיטה בבוחריו, להטיף לחרדים מה מוסרי ומה מעשי, זה פשוט בלתי נסבל" כתב גולש חרדי. גולש נוסף תקף את בנט ברקע חשיפת הכפלת תקציב הישיבות, "הכלבים נובחים והשיירה עוברת, הפסקנו לספור אתכם".

נפתלי בנט תקציב הישיבות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד