כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מטעם דאעש

ניו ג'רזי: גבר נעצר לאחר שאיים לפגוע במתפללים בבתי כנסת

צעיר בן 18 נעצר בניו ג'רזי ביום חמישי האחרון באשמת איומים לתקוף יהודים ובתי כנסת. המעצר מגיע לאחר שה-FBI הוציא בשבוע שעבר אזהרה חריגה לבתי כנסת ברחבי המדינה כדי לחזק את הביטחון

שוטרים בניו ג'רזי: אילוסטרציה
שוטרים בניו ג'רזי: אילוסטרציה

עומר אלקטול, מסיירוויל, ניו ג'רזי, הופיע ביום חמישי האחרון בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי כדי לעמוד לדין באשמת איום לפגוע ביהודים ובבתי כנסת.

שופט בית המשפט הורה להשאירו במעצר ללא יכולת שחרור בערבות. המעצר מגיע לאחר שה-FBI הוציא בשבוע שעבר אזהרה חריגה לבתי כנסת ברחבי המדינה כדי לחזק את הביטחון.

אלקטול הואשם בשימוש במדיה החברתית ב-1 בנובמבר לאחר ששלח לאדם אחר איום על תקיפת יהודים בשם "כאשר חרבות מתנגשות", כך על פי תלונה פלילית שהוגשה על ידי ה-FBI. אלקטול כתב שהוא רוצה לתקוף יהודים מטעם המדינה האיסלאמית (דאעש), ארגון רצחני שהשתלט על חלקים נרחבים של עיראק וסוריה, נכתב בתלונה.

הוא הואשם גם בשליחת איום נוסף שנייה באוקטובר, ואמר לאדם נוסף שהוא רוצה להרוג יהודים כנקמה על מותם של מוסלמים, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

"אני התוקף וברצוני להציג את עצמי", נכתב בהודעה ששלח לאדם ששמו לא פורסם, הוא התלונן על היחס למוסלמים ב"פלסטין, סוריה, מערב אפריקה ודרום אסיה, כיוונתי בעצמי לבית כנסת מסיבה ממש טובה, ולפי הרבה מוסלמים שיש להם מוח", נכתב בהודעה ששלח.

סוכנים מיוחדים של ה-FBI איתרו את אלקטול בשבוע שעבר לאחר שמשרד ה-FBI בניוארק פרסם אזהרה יוצאת דופן על איום אמין על בתי כנסת ברחבי ניו ג'רזי. אלקטול אישר לסוכני ה-FBI לחפש בטלפון שלו. בחקירה אמר אלקטול לסוכנים שבעצם ביצוע פיגוע הוא "אפשרות", אך גם אמר כי "הוא לא באמת רצה לבצע פיגוע בהקדם האפשרי" וכי הוא בסך הכל משחק תפקידים, נכתב בתלונה.

שמות האנשים שלהם שלח אלקטול את האיום באינטרנט לא פורסמו, אם יורשע, אלקטול צפוי לעונש מקסימלי של חמש שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר.

ניו ג'רזי חוקרי FBI בתי כנסת טרור פלסטיני איום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד