כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היום יקבל את המנדט מהנשיא

בעקבות הקשיים במשא ומתן: נתניהו דחה את ההשבעה לשבוע הבא

כולם חשבו שאם לנתניהו יש 61 תוך ימים ספורים יציג ממשלה וישלח את הנוכחית לאופוזיציה, לבסוף יש לו 64 ועדיין המו"מ נמשך מזה שבוע וחצי ללא כל התקדמות מיוחדת, כאשר השותפות החרדיות והדתיות עדיין נאבקות מול נתניהו וצוותו כדי להגשים את הבטחותיהם לבוחריהם | סקירה

בעקבות הקשיים במשא ומתן: נתניהו דחה את ההשבעה לשבוע הבא
נתניהו בדרך למו"מ הקואליציוני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, קיווה להציג השבוע בנוסף להשבעת הכנסת גם ממשלה חדשה בראשותו, אך נראה שהמשא ומתן הקשוח לא יאפשר זאת ולפי המסתמן השבעת הממשלה הבאה תתרחש באחד מימי השבוע הבא וזאת למרות הרצון להדיח את השרים המכהנים במהירות האפשרית כדי לשלול מהם לבצע מהלכים במשרדיהם בטרם עזיבתם.

בינתיים בציונות הדתית זועמים על נתניהו וטוענים לזלזול מצדו. גורמים במפלגה אמרו ל'כאן 11' כי "הוא עדיין חושב כמו פעם, שלציונות הדתית יש 'לב ענק ומוח קטן'". בעקבות מה שהם מכנים "גרירת רגליים", דורשים עכשיו במפלגה הסכם קואליציוני מפורט, שעשוי לעכב סגירה מהירה של ההסכם הקואליציוני. עוד הוסיפו וטענו כי "נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול עם בן גביר".

לעת עתה נראה ש'יהדות התורה' היא היחידה שנראה כי מבחינת תפקידים באה על סיפוקה, עם קבלת תיק השיכון ליצחק גולדקנופף, ועדת הכספים למשה גפני ועוד שני סגני שרים וראשי ועדות לשאר הח"כים.

בש"ס, עדיין לא סגורים על התיקים, וכפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסה אמש (מוצאי שבת) לדיון לקראת הרכבת הממשלה, במרכזה עמדה ההתלבטות על התיקים בהם תחזיק סיעת ש"ס בממשלה הבאה.

אם לאורך סוף השבוע היה נראה כי דרעי שואף לקחת לידיו את תיק האוצר, וכפי שפורסם כאן ב'בחדרי חרדים' כי הוא אף השיב בחיוב להצעת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להחזיק בתיק - אמש דרעי נסוג ועדיין מתלבט האם לקחת את התיק שחיסל פוליטית לא מעט פוליטיקאים בייחוד בתקופה זו שכל העולם כולו חווה טלטלות כלכליות ויוקר מחיה שטרם נראה כמותו.

בתוך כך, היום יגיע יו"ר 'הליכוד' נתניהו לבית הנשיא יצחק הרצוג בכדי שזה יטיל עליו באופן רשמי את המנדט להרכבת הממשלה הבאה וזאת לאחר שהשיג 64 ממליצים, לעומת ראש הממשלה המכהן יאיר לפיד שיורד מגדולתו בבושת פנים עם 28 ממליצים בלבד הכוללים את 24 ח"כי יש עתיד ו-4 של מפלגת העבודה. כאשר אשר סירבו להמליץ עליו ולו בשביל להוכיח נאמנות ולהציג אלטרנטיבה לשלטון המסתמן.

משא ומתן קואליציוני הרכבת ממשלה ממשלת נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד