כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חברת הבנייה נאלצה להחזיר מאות אלפי שקלים לרוכש הדירה

בחקירה אשר נוהלה במשרדו של ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון נמצא כי חברת הבנייה גבתה 200 אלף ₪ מרוכש דירה מבלי לספק בטוחה לכספים בניגוד להוראות חוק המכר. עיצום כספי בסך 228 אלף ₪ הוטל על החברה אשר נדרשת להחזיר את הכספים לרוכש

חברת הבנייה נאלצה להחזיר מאות אלפי שקלים לרוכש הדירה
בניית גדר, ארכיון צילום: Hadas Parush/Flash90

משרד הבינוי הטיל עיצום כספי על חברת בנייה בגין עבירות על חוק המכר באשדוד: למעשה, הוראות חוק המכר קובעות כי לא ניתן לגבות מרוכש דירה כספים העולים על 7% משווי הדירה מבלי לספק לו אחת מסוגי הבטוחות הקבועות בחוק – ערבות בנקאית, פוליסת ביטוח, הערת אזהרה או בעלות בקרקע.

בהליך מנהלי אשר נוהל במשרד הבינוי והשיכון נמצא כי החברה מכרה דירה בפרויקט ברחוב גומא 8 באשדוד. במסגרת ההתקשרות, נגבו מרוכש הדירה כספים המגיעים לסך של כ-200 אלף ₪, המהווים כ-15.4% ממחיר הדירה, מבלי שניתנה לו בטוחה. במהלך ההליך המנהלי נדרשה החברה להגיב לחשדות ולהחזיר את הכספים לרוכש או לספק לו בטוחה. משלא נענתה להליך, הוטל על החברה עיצום כספי בסך של 228,000 ₪.

יצוין כי הוראות חוק המכר קובעות כי מוכר לגביו נקבע כי ביצע הפרה של הוראות החוק והוטל עליו עיצום כספי, יתקן את ההפרה. כל עוד לא תוקנה ההפרה, העיצום הכספי גדל ב-2% ליום עד לתיקון ההפרה. בדרך זו, לא יכול מוכר דירה לשלם את העיצום ולחמוק מתיקון הפרת החוק.

מנכ"ל משרד הבינוי, אביעד פרידמן מסר בתגובה: "במהלך השנה האחרונה הגברנו את מאמצי האכיפה בכל הקשור להגנה על רוכשי דירות. חשוב להדגיש שיש לנו אפס סבלנות כלפי מי שפוגע ברוכשי דירות תוך הפרה של הוראות חוק המכר. כל הפרה כזו תיענה באכיפה משמעותית תוך הגנה על האינטרס הציבורי".

 

קנס כספי רוכשי דירה בנייה קבלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד