י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוסר אמון במערכת המשפט

מטריד: רוב בישראל בעד נישואין אזרחיים

סקר חדש של הליגה נגד השמצה בישראל, שנערך לרגל שבוע ישראל ללכידות חברתית מגלה: חוסר ביטחון לגבי חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית וחוסר אמון במערכת המשפט בישראל

מטריד: רוב בישראל בעד נישואין אזרחיים
חופה צילום: Mendy Hechtman/Flash90

סקר חדש של הליגה נגד השמצה בישראל העוסק בסוגיות של דמוקרטיה וחברה בישראל, מגלה חוסר ביטחון עמוק בנוגע לחוסנה של הדמוקרטיה והחברה הישראלית.  

הסקר מצא כי רוב מוחץ - 82% מן הציבור בישראל, חושב כי החברה הישראלית מפולגת או מפולגת מאוד וכי 61% מהציבור בישראל חושב כי הדמוקרטיה הישראלית בסכנה או רעועה.

הסקר מתפרסם לרגל ועידת ישראל ללכידות חברתית שמקיימת הליגה נגד השמצה בישראל השבוע בתל אביב. הועידה מכנסת מנהיגים ישראליים, פוליטיים וחברתיים, על מנת לקיים דיאלוג ולדון יחד בסוגיות מפתח העומדות על סדר יומה של החברה הישראלית. 

להלן מממצאי הסקר הבולטים:

• 36% מן הנשאלים לא מאמינים במערכת המשפט בישראל. בקרב אלו המגדירים עצמם דתיים וחרדיים שיעור אי האמון במערכת המשפט היה גבוה הרבה יותר. 54% מאלו המגדירים עצמם דתיים ו-83% מאלו המגדירים עצמם חרדיים השיבו כי הם אינם מאמינים במערכת המשפט בישראל.  

•36% סבורים כי לבית המשפט העליון יש יותר מדי כוח. גם כאן, אלו המגדירים עצמם דתיים ואלו המגדירים עצמם חרדיים ענו במספרים גדולים הרבה יותר כי לבית המשפט העליון יש יותר מדי כוח. 59% מהנשאלים הדתיים ענו כי לבית המשפט יש יותר מדי כוח ו-89% מהנשאלים החרדיים השיבו כך.  

•82% מן הנשאלים ענו כי החברה הישראלית כיום מפולגת או מפולגת מאוד. לגבי מצבה של הדמוקרטיה הישראלית, ענו 61% מן הנשאלים כי הדמוקרטיה בישראל רעועה/נמצאת בסכנה. 

• 39% מן הנשאלים השיבו בחיוב לשאלה האם הכהניזם זוכה ללגיטימציה מחודשת בישראל כיום.

• שליש מהציבור בישראל (34%) אינו רואה בערביי ישראל חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית. 

• 41% סבורים כי סירוב לשבת בקואליציה אחת עם מפלגה ערבית הוא לגיטימי (32% סבורים שצעד זה אינו לגיטימי). 

• 29% מהציבור בישראל מתנגד לשמירת מעמדה של השפה הערבית כשפה רשמית של מדינת ישראל. חשוב לציין, כי רוב בעלי הדעה (67%) בעד שמירת מעמדה של השפה הערבית כשפה רשמית שנייה במדינת ישראל.  

• 59% השיבו כי אין זה לגיטימי שהערבים בישראל יביעו הזדהות עם העם הפלסטיני ואחוז זהה השיב כי יש לחוקק חוק שיאסור הנפת דגל פלסטין בתוך מדינת ישראל.  

• 38% השיבו כי הם בעד גיור לא אורתודוקסי בישראל

• 65% השיבו כי הם בעד נישואין אזרחיים בישראל 

הסקר בוצע ע"י מאגר מוחות – מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ. 

סקר בית משפט בית משפט העליון בגץ אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד